Είμαστε δρομείς και ξέρουμε τι πάει να πει long run. Υπάρχουν φορές που το αγαπάς και φορές που το μισείς. Ναι αυτό είναι το long run. Είναι η μεγαλύτερη προπόνηση σε διάρκεια και κατά κύριο λόγο εκτελείται την Κυριακή. Ναι την Κυριακή που όλοι σηκώνονται κατά τις 12 το μεσημέρι μετά από το ξενύχτι του Σαββάτου.

Φυσικά είναι επιλογή μας για αυτό δεν μπορούμε να παραπονιόμαστε! Προσωπικά αυτό που προσπαθώ να σκέφτομαι κάθε Κυριακή είναι ‘ότι δεν μπορείς να το αποφύγεις απόλαυσε το’.

Το ξυπνητήρι χτυπάει επίμονα και εσύ παλεύεις με το μέσα σου για να σε πείσεις να σηκωθείς και να πας να κάνεις αυτό το άτιμο long run. Τι τακτικές όμως μπορείς να ακολουθήσεις για να την παλέψεις και να βγάλεις το long run;

Παρακάτω παραθέτω 4 λύσεις που ακολουθώ όταν δεν είμαι σε φάση για long run:

Πριν φύγεις από το σπίτι, αφιέρωσε 10 λεπτά να φτιάξεις μια καινούργια playlist στο mp3 σου.

Μπορεί να μην ακούγεται σαν μαγική λύση αλλά όσο και αν δεν το πιστεύεις, η προπόνηση θα βγει πιο εύκολα ακούγωντας 10-15 νέα τραγούδια. Γενικά γέμισε το mp3 σου με ποικιλία μουσικών ειδών. Έτσι μια μέρα που μπορεί να μην είσαι στα καλύτερα σου, να ακούσεις κάτι πιο καταθληπτικό έτσι για να γουστάρεις.

Κανόνησε από την προηγούμενη μέρα ώρα και μέρος με ένα φίλο.

Ίσως το καλύτερο με την προϋπόθεση ότι ο φίλος ή η φίλη σου είναι στα ίδια στάνταρ. Αυτό για τον απλούστατο λόγο, ότι θα πάτε μαζί όλο τον long run και στον ίδιο ρυθμό. Έχει τύχει σε όλους μας να έχουμε συμφωνήσει ότι θα πάμε αργά και μετά το 1ο μισάωρο να βαράει ανελέητα επειδή νιώθει καλά. Φρόντισε να είναι συνεπής στο ραντεβού γιατί αν είναι να χάσεις καμιά ώρα περιμένοντας, θα το είχες κάνει μόνος σου.

Προσπάθησε να βρεις μια μεγάλη κυκλική διαδρομή.

Στην Αθήνα συγκεκριμένα, λίγο πολύ είναι γνωστά τα μέρη για τρέξιμο. Εθνικός κήπος, περιβάλλον χώρος ΟΑΚΑ, Πάρκο Τρίτση και Άγιος Κοσμάς είναι καλές λύσεις. Προσπάθησε να βγαίνει η στροφή πάνω από 2 χιλιόμετρα, κάτι που θα σε βοηθήσει για να μην μπλοκάρει το μυαλό ότι έχεις πολλά χιλιόμετρα.

Κάντο πάντα πρωί.

Μπορεί να μην την παλεύεις να ξυπνήσεις πρωί, αλλά είναι προτιμότερο από το να το αφήσεις για το απόγευμα. Κάντο πρωί και απόλαυσε το υπόλοιπο της ημέρας σου. Όλοι αγαπάμε το τρέξιμο, αλλά το τρέξιμο της Κυριακής συνήθως το βλέπουμε σαν αγγαρεία ή υποχρέωση!

Τρέξε σε έναν αγώνα (προπονητικά πάντα).

Με την αύξηση του δρομικού κινήματος, πραγματοποιούνται αγώνες δρόμου κάθε Σαββατοκύριακο. Μπες στο καλεντάρι των δρομικών site και σίγουρα θα βρεις έναν αγώνα απόστασης όσο το long run σου. Ακόμα και αν δεν βρεις ίσης απόστασης, μπορείς να κάνεις ένα ζέσταμα πιο πριν και με τον αγώνα να συμπληρώσεις τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα.


Επιμέλεια: Μιχάλης Καραγιώργος, Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, Running Coach for adidas Runners Athens