Στον κόσμο των ορμονών συχνά οι γυναίκες κατά τη διάρκεια της περιόδου τους έρχονται αντιμέτωπες με:

  • Αλλαγές στη διάθεση
  • Εξάψεις
  • Κράμπες
  • Αυξημένη ροή αίματος.

Δε χρειάζεται να είναι έτσι κάθε μήνα! Όταν το σώμα λειτουργεί σ’ ένα πολύ καλό επίπεδο, δε χρειάζεται να υποφέρεις. Το κακό όμως είναι ότι στην πραγματικότητα δεν επιτυγχάνεται η βέλτιστη λειτουργία του οργανισμού και αυτό όχι μόνο εξαιτίας των οιστρογόνων. Το στρες είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του αναπαραγωγικού συστήματος, με τα επίπεδα της κορτιζόλης (η ορμόνη του στρες) να αυξάνονται και ταυτόχρονα τα επίπεδα των οιστρογόνων και της προγεστερόνης να μειώνονται.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να μειώσεις τα επίπεδα του στρες μέσα από τη σωστή διατροφή, την άσκηση, τον καλής ποιότητας ύπνο και τη διαχείριση του άγχους. Κάπου εδώ έρχονται και τα αιθέρια έλαια που αποτελούν το σημείο κλειδί για να επανέλθει η ισορροπία. Να ξεκαθαρίσουμε ότι τα αιθέρια έλαια δεν είναι ορμόνες και δεν λειτουργούν όπως αυτές, μπορούν απλά να δράσουν βοηθητικά υποστηρίζοντας τη λειτουργία των οργανικών σου συστημάτων.

Ας δούμε το ΤΟΡ 5:

1.Αγιαννή (Salvia sclarea)

Μπορεί να το ακούσεις και ως «το καλύτερο έλαιο για τη χειρότερη στιγμή του μήνα» – είναι το αιθέριο έλαιο που σίγουρα πρέπει να έχεις. Έχει την ικανότητα να μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης μέσα και μόνο από την εισπνοή του. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι μειώνει την κορτιζόλη κατά 36%, όπως και βελτιώνει τα επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών. Μην ξεχάσεις να το χρησιμοποιήσεις για να κάνεις μασάζ στην κοιλιά σου, ώστε να ανακουφιστείς αμέσως από την ένταση. Ηρεμώντας το μυαλό και το σώμα σου και μαζί με μερικές βαθιές ανάσες μπορείς να μειώσεις το στρες και αμέσως θα νιώσεις την ισορροπία να επιστρέφει. Ο συνδυασμός του μαζί με τη λεβάντα μπορεί να σου προσφέρει το απόλυτα ηρεμιστικό περιβάλλον ειδικά όταν χρησιμοποιείται τοπικά στα σημεία που νιώθεις τον παλμό ή διαφορετικά σε ένα λουτρό με άλατα για πλήρη χαλάρωση του σώματος –πρόσθεσε και μια δόση μαγνησίου.

Αν δε το έχεις ακόμα, ήρθε η ώρα να το πάρεις!

2.Λεβάντα

Η λεβάντα, όχι αδίκως, βρίσκεται σε κάθε λίστα με τα αιθέρια έλαια λόγω της πολυχρηστικότητας και των άμεσων αποτελεσμάτων που έχει από την πρώτη κιόλας μυρωδιά. Μπορεί η λεβάντα να είναι γνωστή για την ικανότητα που έχει να ηρεμεί τόσο το μυαλό όσο και το σώμα, η πιο δημοφιλής χρήση του είναι να βοηθά την καταπολέμηση της αϋπνίας. Μπορεί να διώξει μακριά το στρες, την ένταση και το άγχος, βοηθώντας να ισορροπήσει ξανά η συναισθηματική σου κατάσταση. Όταν τη χρησιμοποιήσεις για μασάζ στην κοιλιά σου ή για ένα μπάνιο, η λεβάντα θα ανακουφίσει τα οδυνηρά συμπτώματα που σχετίζονται με την περίοδ’ο σου και ταυτόχρονα θα κοιμηθείς ξεκούραστα.

3.Ιλάνγκ Ιλάνγκ

Αυτό το έλαιο είναι στην κορυφή εκείνων με αφροδισιακές ιδιότητες για αυτό κιόλας η χρήση του ενθαρρύνεται μέσα από τη χρήση του σε… γάμους. Το μεθυστικό του άρωμα χαλαρώνει τόσο το σώμα όσο και το μυαλό, ανακουφίζοντας από την ένταση του στρες. Βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ παρέχει χαλάρωση σε όλο το σώμα με τέτοια ένταση που είναι σχεδόν καταπραϋντική. Πολλές γυναίκες το χρησιμοποιούν καθημερινά για να ισορροπήσουν τις ορμόνες τους και να ανεβάσουν τη λίμπιντο, βέβαια τα πραγματικά αποτελέσματα που επιτυγχάνει είναι να μειώνει τα επίπεδα του στρες επιτρέποντας τη φυσιολογική λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος.

4.Περγαμόντο

Το περγαμόντο έχει την εκπληκτική ιδιότητα να ηρεμεί και να τονώνει ταυτόχρονα. Είτε το χρησιμοποιήσεις τοπικά είτε όχι, το περγαμόντο ανακουφίζει από το στρες και το άγχος ενώ ταυτόχρονα αναζωογονώντας τόσο τη διάθεση όσο και τα συναισθήματα. Μειώνοντας τον καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή πίεση, επιτρέπει στο σώμα να ανακάμψει από στρεσογόνους παράγοντες και να εναρμονίσει τα συστήματα του οργανισμού στη φυσιολογική λειτουργία. Μιας και το στρες εμποδίζει την αναπαραγωγική λειτουργία, η μείωση των επιπέδων κορτιζόλης πρέπει να επιτευχθεί πριν τη ρύθμιση των άλλων συστημάτων. Να θυμάσαι ότι επειδή τα έλαια των εσπεριδοειδών, όπως αυτό του περγαμόντο είναι φωτοτοξικά, πάντα να το αραιώνεις σε αναλογία 1:1 πριν την τοπική χρήση και να μην εκθέτεις απευθείας το σώμα σου στην ακτινοβολία τουλάχιστον για 72 ώρες πριν τη χρήση.

5.Θυμάρι

Το θυμάρι τράβηξε την προσοχή των ερευνητών μετά από μια μελέτη που έδειξε τη δυνατότητα του να ισορροπεί τα επίπεδα της προγεστερόνης εξαιτίας του περιεχόμενου του σε φυτοοιστρογόνα. Η προγεστερόνη έχει βασικό ρόλο στο μηνιαίο κύκλο σου, προετοιμάζοντας την επένδυση της μήτρας για την πιθανή εμφύτευση του γονιμοποιημένου ωαρίου. Οι ρυθμιστικές του ιδιότητες κρατούν το στρες σε ισορροπία και επίσης καταπραΰνει την συμπτώματα που σχετίζονται με μειωμένη προγεστερόνη – όπως αλλαγές στη διάθεση, αϋπνία, εξάψεις και πρόσληψη βάρους. Το θυμάρι είναι επίσης γνωστό και για την ικανότητα να ρυθμίζει την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος, βοηθώντας το σώμα να παραμένει σε ισορροπία. Πρέπει να προσέξεις: αν έχεις πρόβλημα με την κυριαρχία των οιστρογόνων ή αν έχεις περίσσεια οιστρογόνων, θα πρέπει να αποφύγεις τη χρήση θυμαριού, μπορούν να πυροδοτήσει την κατάσταση σου.

H διαχείριση του στρες είναι το μεγαλύτερο δώρο που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Βάλε στην καθημερινότητά σου την παραπάνω περιποίηση για να να μειώσεις τα επίπεδα του στρες. Τα υψηλής ποιότητας έλαια μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα κορτιζόλης και να επιτρέψουν στο σώμα σου να χαλαρώσει πράγμα που είναι απαραίτητο για το φυσιολογικό κύκλο σου.

Την εσωτερική ηρεμία μπορείς να τη βρεις και μέσα από:

  • Τεχνικές αναπνοής,
  • Ρουτινά στον ύπνο
  • Γιόγκα

Πηγή: mindbodygreen.com

Επιμέλεια: Μαρία Μεντζέλου