Εάν υπάρχει μια κοινή αλήθεια που όλοι οι δρομείς θα συμφωνούσαν είναι αυτή: “Το τρέξιμο είναι δύσκολο!”Δεν έχει σημασία αν προσπαθείς απλά να μπεις σε φόρμα για πρώτη φορά στη ζωή σου ή είσαι elite δρομέας που προπονείται πλήρως – το να υποφέρεις είναι αναπόφευκτο. Κι ενώ όλοι παραπονούμαστε γι’ αυτό, ας είμαστε ειλικρινείς: είναι επίσης ο λόγος που μας τράβηξε το τρέξιμο αρχικά. Είναι κάτι στο να ξεπερνάς τον πόνο και στο να βλέπεις βελτίωση που μας κάνει να γυρνάμε ξανά και ξανά.

Αλλά κι αν υπήρχαν κάποιοι απλοί τρόποι να κάνουν το τρέξιμο πιο εύκολο άμεσα; Δες τα παρακάτω 10 απλά hacks που δεν απαιτούν επιπλέον προπόνηση αλλά κάνουν τη ζωή σου πιο εύκολη.

Χρησιμοποίησε τα κορδόνια σου

Τα κορδόνια των παπουτσιών σου χρησιμεύουν σε περισσότερα πράγματα από απλά να ασφαλίζουν το πόδι σου. Είναι επίσης ιδανικά για να κρατήσουν τα κλειδιά σου ή τζελάκια αν δεν έχεις κάποια τσέπη που να μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Πέρνα την μία άκρη του κορδονιού στην τρύπα των κλειδιών σου και στερέωσέ τα μεταξύ των κορδονιών σου και τη γλώσσα για να τα κρατήσεις να μην κουδουνίζουν και ανεβοκατεβαίνουν.

Αποτέλεσμα εικόνας για shoelaces use as key chain

Ζήτα βοήθεια

Από το να πηγαίνεις πολύ δυνατά μέχρι και να μην πηγαίνεις αρκετά δυνατά, ως νέος δρομέας κάνεις πολλά λάθη. Αποφεύγοντας τα λάθη νωρίς στην καριέρα σου κάνει το τρέξιμο πιο ευχάριστο και χωρίς τραυματισμούς, δίνοντας σου έτσι motivation να συνεχίσεις να σπρώχνεις τον εαυτό σου και να μην τα παρατάς.

Κοινωνικοποιήσου

Είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις το απαραίτητο κίνητρο όταν είσαι περιτριγυρισμένος με άτομα που σκέφτεστε με τον ίδιο τρόπο. Βρες ένα τοπικό running community ή club, δες το πρόγραμμα του και κάνε μια προσπάθεια να γίνεις μέλος του group σε κάποιες από τις προπονήσεις τους κάθε βδομάδα. Θα σου προσφέρει ένα σωστό πρόγραμμα προπόνησης και μέλη με τα οποία θα μπορείς να πάρεις πολύτιμες συμβουλές βάση την εμπειρία και την ειδικότητά τους.

Κοινωνικοποιήσου στα social media

Όχι μόνο πρέπει να κοινωνικοποιηθείς σε ένα running group στην περιοχή σου, αλλά πρέπει επίσης να κατεβάσεις μια εφαρμογή tracking για το τρέξιμο (όπως το adidas Running). Αυτό θα σου επιτρέψει να μετράς τα run σου και να παρακολουθείς την πρόοδο σου με τον καιρό, αλλά θα συγκρίνει και τις επιδόσεις σου με αυτές άλλων φίλων που έχουν την εφαρμογή αυτή. Θα μπορείς να τους ακολουθείς μέσω αυτής και ακόμα και αν τρέχεις μόνος σου θα μπορούν όλοι μετά να βλέπουν τα στατιστικά σου όταν γίνει το upload ή και εκείνη τη στιγμή αν είσαι Online.

Εξοπλίσου φτηνά

Όχι δεν εννοούμε να γίνεις τσιγγούνης ή να εξοπλιστείς με λιγότερα από όσα χρειάζεσαι, αλλά να ψάχνεις για καλύτερες προσφορές για προϊόντα στο τέλος της σεζόν. Βέβαια, μπορεί να καταλήξεις με ένα φωσφοριζέ jacket που δεν ταιριάζει με τίποτα από όσα έχεις στην ντουλάπα σου, αλλά είναι χρήσιμο και θα σου χρησιμεύσει αρκετά (όντας πιο άνετος και γρήγορος).

Δημιούργησε το Mantra σου

Δεν έχει σημασία σε πόσο καλή φόρμα είσαι όταν πηγαίνεις στον αγώνα ή την προπόνησή σου, όλοι έχουμε κακές και δύσκολες ημέρες. Αυτές οι ημέρες μπορεί να είναι ιδιαίτερα δύσκολες και σκληρές, οπότε δημιουργώντας ένα προσωπικό mantra μπορεί να είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για σένα για να καταφέρεις να ξεπεράσεις την έλλειψη motivation ή κάποια οδυνηρή κατάσταση. Αυτό μπορεί να είναι να επαναλαμβάνεις στο μυαλό σου τον λόγο που τρέχεις ή ακόμα και τα ονόματα αυτών που αγαπάς και σε βοήθησαν να φτάσεις εκεί που είσαι τώρα.

Νιώσε τον ρυθμό

Πολλοί από εμάς δεν μπορούμε να τρέξουμε χωρίς τα ακουστικά μας, και δεν είναι μόνο στο κεφάλι μας – μελέτες έχουν αποδείξει πως η μουσική όντως βοηθάει όταν τρέχεις ή γενικά γυμνάζεσαι. Ωστόσο μη διαλέξεις απλά οποιαδήποτε κομμάτια, δημιούργησε μια ειδική playlist με κομμάτια έντασης ιδανικά πάνω από 120 BPM για να σε κρατάνε σε ένταση. Δες εδώ τις προτεινόμενες!

Απόφυγε το σύγκαμα

Δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το θέσουμε – το σύγκαμα είναι από τα χειρότερα πράγματα που μπορείς να πάθεις. Είτε είναι κάτω από τα χέρια σου, είτε ανάμεσα από τα πόδια σου ή σε οποιαδήποτε άλλη άβολη περιοχή, το σύγκαμα μπορεί να εκτροχιάσει τον χρόνο σου από τον αναμενόμενο. Ευτυχώς, με την κατάλληλη προσοχή μπορείς να το αποφύγεις. Είτε χρησιμοποιώντας μια ειδική αλοιφή είτε απλή βαζελίνη ή baby – oil στα πιο επικίνδυνα σημεία.

Multitask

Ήδη αναφέραμε πώς η μουσική μπορεί να επηρεάσει θετικά ένα τρέξιμο, αλλά ας το πάμε ένα βήμα παραπέρα. Σου προτείνουμε να κατεβάσεις τα αγαπημένα σου audiobook ή εκπομπές ραδιοφωνικές για να ακούς ενώ τρέχεις. Όταν μπεις στην πλοκή, δε θα θες να σταματήσεις – απλά σιγουρέψου ότι το ακούς μόνο όταν τρέχεις. Αυτό θα σου δώσει το απαραίτητο κίνητρο να δέσεις τα παπούτσια σου και να βγεις από την πόρτα σου μόνο και μόνο για να δεις τι συμβαίνει μετά.

Βρες τα σωστά παπούτσια

Λυπούμαστε που σου το «χαλάμε» σε αυτό το σημείο, αλλά ένα ζευγάρι παπούτσια απλά επειδή φαίνονται όμορφα δε σημαίνει πως είναι σωστά για το πόδι σου. Τα παπούτσια για το τρέξιμο είναι σχεδιασμένα για συγκεκριμένο άθλημα (για sprint vs για αντοχή, για trail vs για άσφαλτο) και με συγκεκριμένους μηχανισμούς (για πάτημα με φτέρνα πρώτα vs για πάτημα με μύτη πρώτα, ουδέτερο πάτημα vs πάτημα με τη μέσα μεριά του πέλματος) – οπότε πήγαινε με τα αθλητικά σου και κάνε ένα πελματογράφημα για να δεις ποιο ζευγάρι παπούτσια είναι τα σωστά για σένα.


Πηγή: Active.com

ΜετάφρασηEπιμέλεια: Μαυρογιάννης Άγγελος