Η αγγλική του αργκώ είναι «side stitch’ ή ‘side sticker’. Συχνά το ακούς ως ‘μ’ έπιασε το διάφραγμά μου’ γι’ αυτόν που νιώθει ξαφνικά έναν οξύ πόνο ακριβώς από κάτω από τον θωρακικό κλωβό (καμιά φορά πηγαίνει και προς τα πάνω). Εκείνη την ώρα δεν μπορείς να το διώξεις εύκολα, ενώ ο πόνος χαλάει και την κίνησή σου.

Θεωρείται ότι προκαλείται από κράμπα στο διάφραγμα, αέρα στα έντερα ή φαγητό στο στομάχι. Ο πόνος αυτός συμβαίνει συχνά κατά τη διάρκεια δύσκολων προπονήσεων ή αγώνων. Τι να κάνεις για να απαλλαγείς;

Όταν συμβαίνει, παρατήρησε ποιο πόδι χτυπάει στο έδαφος όταν εισπνέεις και εκπνέεις, κι έπειτα άλλαξε μοτίβο. Οπότε αν αν εισπνέεις όταν το δεξί σου πόδι είναι μπροστά, δοκίμασε να το κάνεις όταν πατάει το αριστερό. Αν αυτό δεν βοηθήσει, σταμάτα να τρέχεις και φέρε και τα δύο σου χέρια πάνω από το κεφάλι. Λύγισε τον κορμό σου σκύβοντας από την μέση σου στην αντίθετη πλευρά από εκείνη που σε πονάει (και λίγο προς τα μπρος), μέχρι να υποχωρήσει ο πόνος.


Πηγή: runnersworld.com

Επιμέλεια: Ραφαηντίνα Πατρικέλλη, απόφοιτη ΤΕΦΑΑ, running coach