Κάθε δρομέας έχει την δική του καθημερινότητα, αλλά υπάρχουν μερικά πράγματα που οι καλύτεροι δρομείς έχουν κοινά. Θέλεις κι εσύ να βελτιωθείς; Πρόσθεσε αυτά τα πράγματα στην καθημερινή σου λίστα.

1) Καταγράφουν την προπόνηση

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να καταγράφεις τα ρεκόρ σου, ένα επιτυχημένο πρόγραμμα ή long run και μετά να ανατρέχεις πίσω. Αλλά ακόμα και αν μια προπόνηση δεν πήγε όπως είχες σχεδιάσει, το να κρατήσεις λεπτομέρειες μπορεί να φανεί χρήσιμο ώστε να έχεις εικόνα τι πήγε λάθος και πώς θα το βελτιώσεις για τις μελλοντικές προπονήσεις.  

2) Προγραμματίζουν την προπόνησή τους σαν επαγγελματική συνάντηση

Ακόμα κι αν είναι απλά ένα χόμπι, οι καλύτεροι δρομείς προγραμματίζουν την προπόνησή τους σαν σημαντικά ραντεβού. Έτσι το τρέξιμο έχει μία προνομιακή θέση στο καλεντάρι τους.

3) Δίνουν προτεραιότητα στον ανεφοδιασμό τους

Ακόμα και αν έχουν 10 λεπτά μεταξύ της προπόνησης και της επόμενης υποχρέωσης που έχουν, οι καλύτεροι δρομείς δεν αγνοούν τον ανεφοδιασμό τους. Σιγουρεύονται ότι παραμένουν ενυδατωμένοι και προσλαμβάνουν έναν συνδυασμό τροφών σε υδατάνθρακα και πρωτεΐνη μετά από κάθε πρόγραμμα. Δοκίμασε γιαούρτι με φρούτα ή ένα μικρό σάντουιτς με γαλοπούλα και  λαχανικά, μετά το επόμενο τρέξιμό σου.

4)  Αξιοποιούν τα δίκτυα υποστήριξης

Είτε είναι ένα online forum ή μια δρομική κοινότητα, οι επιτυχημένοι δρομείς υποστηρίζονται όταν θέλουν κίνητρα. Έχεις θέμα με το… ξυπνητήρι; Ένας φίλος-δρομέας θα σιγουρευτεί ότι σηκώθηκες από το κρεβάτι. Κι ενώ ένας υπεύθυνος φίλος είναι το καλύτερο, ένα μήνυμα ή τηλεφώνημα από ένα φίλο μακριά είναι επίσης μια καλή λύση.

5) Φροντίζουν να ξεκουράζονται

Δεν έχει σημασία πόσο συστηματικά προπονούνται. Οι καλύτεροι δρομείς γνωρίζουν την αξία της ξεκούρασης. Επιτρέποντας στους μύες να ξεκουραστούν, γίνονται δυνατότεροι και αποφεύγουν τους τραυματισμούς. Προγραμμάτισε μια ενεργητική αποκατάσταση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

6) Αλλάζουν τα πράγματα

Καταλήγεις να κάνεις κάθε μέρα το ίδιο; Οι καλύτεροι δρομείς αποφεύγουν να κάνουν τις ίδιες παλιές διαδρομές και φροντίζουν για ανανέωση. Μερικοί δρομείς μπορεί να κάνουν μία δύσκολη και ανηφορική διαδρομή, και άλλοι μία χαλαρή και ήπια. Έχοντας αυτή την αλλαγή, κρατάνε τη βαρεμάρα μακριά. Επίσης δίνουν προτεραιότητα και στη προπόνηση δύναμης ακόμα και μερικά λεπτά την ημέρα.

7) Έχουν στόχο σε κάθε τρέξιμο

Όταν προπονήσαι για έναν αγώνα, long run, πρόγραμμα ταχύτητας και τρέξιμο αποκατάστασης όλοι έχουν ένα πλάνο. Οι καλύτεροι δρομείς αγνοούν τα χωρίς λόγο χιλιόμετρα, δίνοντας ένα συγκεκριμένο λόγο για κάθε τρέξιμο (για παράδειγμα, ταχύτητα ή αντοχή). Αλλά μερικές φορές ο λόγος μπορεί να είναι για διασκέδαση ή χαλάρωση.

8) Φροντίζουν τα παπούτσια τους

Οι καλύτεροι δρομείς σημειώνουν πότε αγόρασαν τα νέα τους παπούτσια και πότε τα αντικατέστησαν. Οι περισσότεροι δρομείς τα αλλάζουν στα 500-700 χιλιόμετρα. Αλλά αυτοί οι αριθμοί αλλάζουν ανάλογα το δρομέα. Ρίχνε μια ματιά στα παπούτσια σου συχνά. Πονάς στα πόδια και τα γόνατα; Πόνοι που δεν είχες πριν; Ίσως είναι ώρα να πάρεις ένα καινούργιο ζευγάρι.

9) Έχουν ένα εφεδρικό πλάνο

Ακόμα και αν τα έχουν προγραμματίσει όλα στο καλεντάρι τους, μερικές φορές μπορεί να συμβεί κάτι. Αν τους πήρε ο ύπνος τη μέρα του long run ή είχαν να δουλέψουν μέχρι αργά και έχασαν το tempo run, έχουν ένα εφεδρικό πλάνο. Είτε θα μειώσουν σε διάρκεια το τρέξιμό τους ή θα το μεταφέρουν σε άλλη μέρα και ώρα, έτσι ώστε να παραμένουν ευέλικτοι.

10) Θυμούνται γιατί τρέχουν

Στο τέλος της ημέρας το τρέξιμο πρέπει να είναι μια πηγή χαράς και όχι στρες. Οι αγώνες μπορεί να πονάνε και οι προπονήσεις να θέλουν σκληρή δουλειά, αλλά στο κόσμο των «πρέπει» και των «μπορεί», το τρέξιμο είναι κάτι που έχεις επιλέξει να κάνεις. Μην ξεχνάς να το διασκεδάζεις!


Πηγή: active.com