Τα πλεονεκτήματα της hot yoga είναι σημαντικότερα απ’ όσο πιστεύεις!

  • 3 μαθήματα hot yoga την εβδομάδα για 12 εβδομάδες αποδεδειγμένα μειώνουν την πίεση σε ανθρώπους που βρίσκονται στο 1 στάδιο υπέρτασης, σύμφωνα με σημαντική έρευνα που παρουσιάστηκε από το American Heart Association’s Hypertension Scientific Sessions.
  • Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ο συνδυασμός της ζέστης με τις αναπνοές και την ευλυγισία των κινήσεων είναι υπεύθυνος γι’ αυτό το αποτέλεσμα.

Έχεις χύσει ιδρώτα, κάνεις προσπάθεια να αναπνεύσεις, κρατιέσαι σε μια στάση που σου φαίνεται δύσκολη και τότε ξεκινάς να αναρωτιέσαι: είναι η hot yoga πράγματι καλύτερη από τη non-Hades yoga;

Σύμφωνα με σημαντική μελέτη που παρουσιάστηκε από το American Heart Association’s Hypertension Scientific Sessions, είναι σίγουρα ένα μεγάλο συν για τα καρδιακά σου αγγεία – ακόμη κι αν είναι δύσκολη.

Σταθερά, η θερμοκρασία δωματίου που γίνεται έχει συνδεθεί με καλύτερη καρδιακή πίεση σύμφωνα με αποτελέσματα προηγούμενης έρευνας, αλλά αυτή είναι μια από τις λίγες έρευνες που εστιάζουν στη hot yoga συγκεκριμένα.

Σχετική εικόνα

Ερευνητές χρησιμοποιήσαν ως δείγμα 10 άνδρες και γυναίκες, μεταξύ των ηλικιών 20-65, όλοι με ανεβασμένο ποσοστό πίεσης ή στο 1ο στάδιο υπέρτασης.

Οι συμμετέχοντες δεν πήραν καθόλου φαρμακευτική αγωγή και δεν είχαν εμπλακεί σε καμιά συχνή αθλητική δραστηριότητα για τουλάχιστον 6 μήνες πριν ξεκινήσει η έρευνα.

5 συμμετέχοντες έκαναν μαθήματα hot yoga διάρκειας 12 εβδομάδων, 3 φορές την εβδομάδα για τουλάχιστον 1 ώρα ανά μάθημα, σε ένα δωμάτιο με θερμοκρασία 40.5 βαθμοί Κελσίου. Οι υπόλοιποι 5 δεν έκαναν καθόλου hot yoga ή γενικότερα yoga.

Μετά από 3 μήνες, η συστολική καρδιακή πίεση για τους συμμετέχοντες στη hot yoga έπεσε κατά μέσο όρο από 126 mmHg to 121 mmHg.Ο μέσος όρος της διαστολικής πίεσης επίσης μειώθηκε, από 82 mmHg to 79 mmHg. Η μέση πίεση του αίματος δεν άλλαξε.

Παρόλο που αυτή είναι μια σχετικά μικρή έρευνα με μικρό δείγμα συμμετοχής, οι ερευνητές βρήκαν τα αποτελέσματα σημαντικά, αναφέρει η Stacy Hunter, Ph.D., assistant professor και director του cardiovascular physiology lab at Texas State University.

“Θεωρώ ότι το συμπέρασμα είναι ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι η hot yoga μπορεί να μειώσει την πίεση του αίματος ελλείψει κάποιας φαρμακευτικής αγωγής,” αναφέρει στο Runner’s World.

“Γι’ αυτούς που τους ενθουσιάζει αυτή η μορφή άσκησης, μπορεί να γίνει σύμμαχος κατά της υπέρτασης, αν και μεγαλύτερες έρευνες πρέπει να διεξαχθούν πριν αυτό ειπωθεί με απόλυτη ακρίβεια.”

Πρέπει όντως να είναι τόσο hot, αλήθεια;

Η Hunter επιβεβαιώνει ότι δεν είναι από μόνη της η yoga – ή μόνο η ζέστη – που μειώνει τα ποσοστά της αρτηριακής πίεσης, αλλά ο μοναδικός συνδυασμός αυτών των δυο.

Σε αντίθεση με άλλα είδη fitness που γίνονται στη ζέστη, όπως τα καλοκαιρινά bootcamp, η yoga εστιάζει σε ασκήσεις αναπνοής και ευλυγισίας, αναπτύσσοντας την ισομετρία. Όταν συνδυάζεται με τη ζέστη, αυξάνει τα πλεονεκτήματά της, αναφέρει η Hunter.

“Καθένα από αυτά έχει μοναδικά αποδειχτεί ότι μειώνει την πίεση του αίματος ή βελτιώνει τα ποσοστά της πίεσης του αίματος ”δηλώνει. Τα αποτελέσματα των ερευνών συνάγονται απ’ όλα τα πλεονεκτήματα μαζί.

Αλλά να έχεις κατά νου ότι η hot yoga δεν προορίζεται για τον καθένα, σημειώνει η Hunter. H άσκηση σε συνθήκες ζέστης αυξάνει το ρίσκο ασθενειών που σχετίζονται με την καρδιά για ορισμένες περιπτώσεις ανθρώπων.

Προτείνει να γίνεται ιατρικός έλεγχος πριν την άσκηση που να κάνει focus στη ενυδάτωση, και να γίνονται αντιληπτά τα συμπτώματα των προβλημάτων της καρδιάς.


Πηγή: runnersworld.com

Επιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου