Μπορεί να είναι βασικό θρεπτικό στοιχείο, αλλά η βιταμίνη C είναι υδατοδιαλυτή – κάτι που σημαίνει ότι το σώμα δεν μπορεί να την παράξει ή να την αποθηκεύσει και την αποβάλεις καθημερινά με τα ούρα. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να καταναλώνεις βιταμίνη C καθημερινά, κάτι που είναι πραγματικά εύκολο, αφού η ημερήσια συνιστώμενη δόση είναι χαμηλή, μόλις 75mg για τις γυναίκες και 85mg για τους άντρες. Μπορείς εύκολα να το πετύχεις αυτό με μία κούπα μπρόκολο ή 1-2 πορτοκάλια.

Τo μέγιστο όριο ασφάλειας θεωρείται να είναι τα 2000mg τη μέρα. Μελέτες έχουν δείξει ότι το σώμα μπορεί να απορροφήσει μόνο 200mg την ημέρα, οπότε αν λαμβάνεις συμπληρώματα με πολύ παραπάνω δόση, ίσως αυτό το περίσσευμα να καταλήγει στην τουαλέτα.

Όταν το σώμα δεν μπορεί να απορροφήσει εντελώς τις μεγάλες δόσεις βιταμίνης C, ίσως βιώσεις συμπτώματα διάρροιας, ναυτίας, εμετού, κοιλιακού πρηξίματος και καούρας. Οι πολύ υψηλές δόσεις σε τακτική βάση ίσως σε θέσουν σε κίνδυνο για ανάπτυξη πέτρας στα νεφρά.

Η ικανότητα της βιταμίνης C να προλάβει το κοινό κρυολόγημα έχει μελετηθεί πολύ. Δυστυχώς για όλους εμάς που μας αρέσουν τα εσπεριδοειδή, δεν υπάρχουν αρκετά επιστημονικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι το να παίρνεις βιταμίνη C σε τακτική βάση μπορεί να προλάβει το κοινό κρυολόγημα, αλλά ίσως μπορεί απλά να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η βιταμίνη C ίσως μειώνει τη διάρκεια του κρυολογήματος, αλλά το timing είναι το κλειδί: χρειάζεται να πάρεις παραπάνω δόση κατά την έναρξη των συμπτωμάτων. Το καλύτερο είναι να απλώνεις την πρόσληψη μέσα στη μέρα. Όσον αφορά τη δόση; O Dr. Weil, MD προτείνει να μην υπερβαίνεις τα 1000mg ημερησίως και ο Dr. Axe, ένας χειροπράκτης και γιατρός προτείνει να μην υπερβαίνεις τα 4000mg ημερησίως κατά τη διάρκεια του κρυολογήματός σου. Αφού τα συμπτώματα ηρεμήσουν, όλη η έξτρα C είναι άχρηστη, αφού απλώς θα την αποβάλλεις με τα ούρα σου.


Πηγή: popsugar.com

Eπιμέλεια: Ραφαηντίνα Πατρικέλλη, απόφοιτη ΤΕΦΑΑ, running coach