Ενίσχυσε το ανοσοποιητικό σου σύστημα και χάσε πιο εύκολα βάρος!

Το 30λέπτο περπάτημα κάθε μέρα αντιστοιχεί με τη γνωστή παροιμία « ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα».

«Το τακτικό περπάτημα είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να είσαι υγιής αφού έτσι διατηρείς το σωματικό σου βάρος, μειώνεις το άγχος και το ενδεχόμενο να εκδηλώσεις χρόνιες παθήσεις», αναφέρει η Μelina B. Jampolis, MD, συγγραφέας του βιβλίου Τhe Doctor on Demand Diet.

«To περπάτημα είναι το Νο1 που συστήνω στους περισσότερους ασθενείς μου γιατί είναι εύκολο να το κάνεις, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό, απλά ένα ζευγάρι παπούτσια και έχει φοβερά ψυχολογικά και σωματικά οφέλη στον οργανισμό σου», αναφέρει.

Δες παρακάτω τι θα πετύχεις αν ξεκινήσεις να περπατάς για τουλάχιστον 30 λεπτά καθημερινά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.

Θα βελτιώσεις τη διάθεσή σου!

Κάποιες φορές χρειάζεσαι ένα ποτήρι κρασί ή λίγη σοκολάτα για να τονωθείς μετά από μια κουραστική ημέρα. Το περπάτημα είναι μια παρόμοια τακτική που θα σε χαλαρώσει χωρίς να σου προσθέσει extra θερμίδες, αναφέρει η Dr. Jampolis.

«Έρευνες δείχνουν ότι το τακτικό περπάτημα χαλαρώνει το νευρικό σου σύστημα τόσο πολύ που μειώνει τις εκρήξεις θυμού και γενικά τα αρνητικά συναισθήματα», αναφέρει.

Τι καλύτερο από το να περπατήσεις μαζί με τον σύντροφό σου, έναν γείτονα ή έναν καλό σου φίλο. Αυτό σε βοηθά να αισθανθείς μέρος ενός συνόλου ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή σου. Το περπάτημα σε ηλιόλουστα μέρη σε προστατεύει από την λεγόμενη εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (SAD) λειτουργώντας ως αντίδοτο στις κρύες μέρες του χειμώνα, αναφέρει η Dr Jampolis.

Θα ενισχύσεις τις δημιουργικές σου δυνάμεις!

Ακόμη και αν νιώθεις πηγμένος στη δουλειά ή προσπαθείς να βρεις λύση σε ένα θέμα που σε προβληματίζει, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι είναι καλή ιδέα να περπατήσεις. Σύμφωνα με έρευνα του 2014 στο Journal of Experimental Psychology, Learning, Memory, and Cognition, το περπάτημα έχει ευεργετικές συνέπειες στον οργανισμό σου.

Ερευνητές έκαναν ψυχολογικά τεστ μεταξύ ανθρώπων που περπατούσαν και μεταξύ ανθρώπων που δεν περπατούσαν και ανακάλυψαν ότι οι πρώτοι είχαν περισσότερη δημιουργικότητα από τους δεύτερους.

Θα κάψεις θερμίδες και θα χάσεις βάρος!

Αυτό μπορεί να φαίνεται αυτονόητο γι’ αυτόν που ξεκινά τη μέρα του περπατώντας, αναφέρει η Dr. Jampolis. «Καθώς συνεχίζεις να περπατάς πιθανόν να παρατηρήσεις το παντελόνι σου να γίνεται πιο χαλαρό στη μέση σου, ακόμη και εάν δεν αλλάξεις μέγεθος παντελονιού», αναφέρει. Αυτό συμβαίνει γιατί το τακτικό περπάτημα μπορεί να βελτιώσει την έκκριση ινσουλίνης στο σώμα σου και αυτό με τη σειρά του βοηθά στη μείωση του λίπους της κοιλίας.

Η Αriel Iasevoli, personal trainer στο Crunch gyms στη Νέα Υόρκη, συμπληρώνει ότι το καθημερινό τρέξιμο είναι ένας από τους ευκολότερους και ταυτόχρονα διασκεδαστικούς τρόπους να κινητοποιήσεις το σώμα σου.

Το καθημερινό περπάτημα αυξάνει τον μεταβολισμό σου αφού καταναλώνεις extra θερμίδες, αυτό είναι σημαντικό καθώς μεγαλώνουμε, αναφέρει η Iasevoli.

Tο καλύτερο; Δεν χρειάζεται να περάσεις ώρες στο διάδρομο ενός γυμναστηρίου για να δεις αυτά τα οφέλη. «Ένας από τους πελάτες μου μείωσε το σωματικό λίπος κατά 2% σε μόλις ένα μήνα περπατώντας από το σπίτι στη δουλειά του κάθε μέρα για λιγότερα από 2χλμ» , αναφέρει. 

To μυστικό στο να χάσεις κιλά περπατώντας είναι τα διαλείμματα, αναφέρει ο Michele Staten, walking coach και αρθρογράφος στο Prevention’s Walk Your Way to Better Health.

Θα μειώσεις τον κίνδυνο των χρόνιων παθήσεων!

Τα στατιστικά είναι εντυπωσιακά: η American Diabetes Association αναφέρει ότι το περπάτημα κατεβάζει το επίπεδου σακχάρου στο αίμα και έτσι μειώνει τον κίνδυνο να εκδηλώσεις διαβήτη.

Ερευνητές από το University of Boulder Colorado και το University of Tennessee ανακάλυψαν ότι το τακτικό περπάτημα μειώνει την πίεση κάτω από 11 και μπορεί να περιορίσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού από 20 ως και 40%.

Μια από τις σημαντικότερες μελέτες που αφορά το θέμα περπάτημα και υγεία είναι μια μελέτη του 2002 στο The New England Journal of Medicine, η οποία έδειξε ότι αυτοί που περπατάνε αρκετά (30 ή και περισσότερα λεπτά μέτριας έντασης ή περισσότερες ημέρες ανά εβδομάδα) έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες για καρδιαγγειακές παθήσεις σε σύγκριση με αυτούς που δεν περπατάνε τακτικά.

Τα σωματικά οφέλη του περπατήματος είναι αποδεδειγμένα αναφέρει ο Scott Danberg, Director of Fitness στο Pritikin Longevity Center + Spa στο Μαϊάμι. Για την πρόληψη των ασθενειών, οι μεγάλοι περίπατοι είναι βασικοί, λέει ο Stanten. Συμπεριέλαβε στο πρόγραμμα σου μια ωριαία βόλτα μια ή δύο φορές την εβδομάδα, λέει.

Θα διατηρήσεις τα πόδια σου ωραία!

Καθώς μεγαλώνεις, αυξάνεται ο κίνδυνος να εμφανίσεις αντιαισθητικά σημάδια στα πόδια σου, όπως φλέβες και κιρσούς. Ωστόσο το περπάτημα είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να εμποδίσεις αυτά τα σημάδια να αναπτυχθούν, αναφέρει ο Luis Navarro, MD, founder και director of The Vein Treatment Center in New York City.

Το φλεβικό σύστημα περιλαμβάνει ένα κυκλοφορικό τμήμα γνωστό ως «τη δεύτερη καρδιά» το οποίο αποτελείται από μύες και φλέβες που βρίσκονται στο εσωτερικό του ποδιού σου. Αυτό το σύστημα λειτουργεί ωθώντας το αίμα πίσω στην καρδιά και τους πνεύμονες, το τρέξιμο βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος ενισχύοντας σε καλή κατάσταση τους μύες των ποδιών και την υγιή ροή του αίματος.

«Αν υποφέρεις από κιρσούς το καθημερινό περπάτημα μπορεί να βοηθήσει ώστε να απαλλαγείς από το πρήξιμο στα πόδια. Επίσης εάν έχεις γενετική προδιάθεση να εμφανίσεις φλεβίτιδα ή κιρσούς, το καθημερινό περπάτημα βοηθά στην καθυστέρηση εμφάνισης τους, λέει ο Dr Navarro».

Θα βελτιώσεις την πέψη σου!

Αντί να πίνεις καφέ για να διατηρήσεις το πεπτικό σου δυνατό, να είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις το πρωινό σου περπάτημα. Αυτό γιατί το τακτικό περπάτημα μπορεί να βελτιώσει το πεπτικό σου αναφέρει ο Tara Alaichamy, DPT, Physical Therapist at Cancer Treatment Centers of America. «Ένα από τα πρώτα πράγματα που ένας ασθενής απαιτείται να κάνει είναι να περπατά γιατί έτσι κινητοποιεί το γαστρεντερικό του σύστημα», αναφέρει.

Θα μπορείς ευκολότερα να κατακτάς τους στόχους σου!

Όταν περπατάς τακτικά, θα ακολουθείς μια συγκεκριμένη ρουτίνα που θα σε βοηθά να αντιμετωπίζεις με ενεργητικότητα τη ζωή και να υιοθετείς και νέες υγιεινές συνήθειες. «Πιστεύω ότι το τακτικό περπάτημα σε βοηθά να κατακτάς και άλλους στόχους που έχεις βάλει στο μυαλό σου», λέει ο Kim Evans, personal trainer.

Θα προστατεύσεις τις αρθρώσεις σου!

Το περπάτημα αυξάνει τη ροή του αίματος στις περιοχές των ποδιών συμβάλλοντας στην ενίσχυση των μυών που περιβάλλουν τις αρθρώσεις.

Έρευνες δείχνουν ότι το περπάτημα τουλάχιστον για ένα 10λέπτο την ημέρα μπορεί να αποτρέψει τον πόνο στις αρθρώσεις στους ηλικιωμένους.

Μελέτη τον Απρίλιο του 2019 στο American Journal of Preventive Medicine έγινε σε 1.564 άτομα πάνω από 49 έτη με πόνους στις αρθρώσεις. Στους συμμετέχοντες ζητήθηκε να περπατήσουν για μια ώρα κάθε εβδομάδα. Αυτοί που δεν περπατούσαν ούτε μια ώρα την εβδομάδα ανέφεραν ότι κινήθηκαν αργά σε αντίθεση με αυτούς που περπατούσαν συστηματικά και είχαν γενικά καλύτερο mobility.

Θα γίνεις ανθεκτικός απέναντι στις ασθένειες!

Όταν περπατάς θα μειώσεις τον κίνδυνο ασθενειών έχοντας μακροζωία. Έρευνα από το  Arthritis Research & Therapy αναφέρει ότι το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει τους ηλικιωμένους ασθενείς με ρευματοειδή αρθρίτιδα, μια φλεγμονώδη ασθένεια που επηρεάζει τις αρθρώσεις.

Μια πρόσφατη μελέτη από το Chronic Respiratory Disease επίσης δείχνει ότι το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια μειώνοντας τα ποσοστά θνησιμότητας. Οι ασθενείς με χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια τείνουν να παίρνουν κιλά καθώς δεν ασκούνται για μεγάλες περιόδους. Ωστόσο το περπάτημα βελτιώνει τα συμπτώματα και μειώνει τον κίνδυνο καρδιοαγγειακών ασθενειών.

Θα ζήσεις περισσότερο!

Το μυστικό της μακροζωίας είναι ο υγιεινός τρόπος ζωής που περιλαμβάνει το περπάτημα. Μια μελέτη από το Journal of the American Geriatrics Society δείχνει ότι ηλικιωμένοι μεταξύ των 70 και 90 που άφησαν το σπίτι τους και ήταν σωματικά ενεργοί έζησαν περισσότερο από άλλους. Όταν είσαι ενεργητικός άνθρωπος τότε συνδέεσαι περισσότερο με τους ανθρώπους γύρω σου παρέχοντας συναισθηματική υποστήριξη που είναι απαραίτητη σε κάθε ηλικία.

Θα κοιμάσαι καλύτερα!

Αν περπατάς συχνά, ξέρεις ότι θα κοιμάσαι καλύτερα το βράδυ. Αυτό γιατί το περπάτημα ενισχύει την επίδραση της μελατονίνης, την ορμόνη του ύπνου. Μια μελέτη του 2019 έδειξε ότι οι γυναίκες που βρίσκονται σε εμμηνόπαυση και έκαναν φυσική άσκηση κοιμούνταν καλύτερα το βράδυ από άλλες που ακολουθούσαν καθιστική ζωή. Το περπάτημα επίσης βοηθά στη μείωση του πόνου και του στρες, που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα ύπνου.


Πηγή: prevention.com

Eπιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου