#GRABYOURBOTTLE

Σχεδόν όλοι ξέρουν το ανέκδοτο με την κατάληξη ..»είδες; δεν πεινούσες αλλά διψούσες». Και πολλές φορές χιουμοριστικά σε μια παρέα κάποιος προτείνει σε αυτόν που πεινάει να πιει νερό για να περάσει η πείνα του. Και που μπορεί όλοι να χαμογελάσαμε στο άκουσμά του αλλά πλέον μάλλον πρέπει να πάρουμε σοβαρά τη συμβουλή αυτή.

Σε μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο του Illinois σε ένα αρκετά μεγάλο δείγμα 18300 ατόμων, έδειξε ότι μια μικρή μεταβολή στην κατανάλωση νερού μπορεί να προκαλέσει μετρήσιμες διαφοροποιήσεις στην πρόσληψη θερμίδων, αλατιού, κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης.

Πίνοντας μόλις ένα, δύο ή τρία ποτήρια νερό παραπάνω την μέρα παρατηρήθηκε μείωση της καθημερινής πρόσληψης θερμίδων από 68 έως 205 θερμίδες. Παραπέρα μειώθηκε η πρόσληψη ζάχαρης από 5 έως 18 γραμμ., το αλάτι από 78 έως 235 γραμμ. και η χοληστερίνη από 7 έως 21 γραμμ καθημερινά.

Το δείγμα που εξετάστηκε κατανάλωνε περίπου 4 ποτ2016_27_03_waterήρια νερό την ημέρα και είχε μία μέση θερμιδική πρόσληψη 2157 θερμίδων. Τα 4 περίπου ποτήρια νερό προέρχονταν από κάθε μορφής ρόφημα αλλά και τις τροφές (συμπεριλαμβανομένων των φρούτων και λαχανικών).

Μια μικρή αύξηση μόλις 1% της καθημερινής πρόσληψης νερού οδηγούσε σε μια μείωση 8.58 (7.87–9.29) kcal, σε μείωση της προσλαμβανόμενης ενέργειας από γλυκά ή αναψυκτικά με ζάχαρη κατά 1.43 (1.27–1.59) kcal, και σε μείωση της θερμιδικής πρόσληψης κατά 0.88 (0.44–1.32) kcal από τροφές με υψηλή θερμιδική πυκνότητα.

Παράλληλα υπήρχε μία μείωση πρόσληψης λίπους κατά 0.21 (0.17–0.25) g, κορεσμένου λίπους κατά 0.07 (0.06–0.09) g, ζάχαρης κατά 0.74 (0.67–0.82) g, αλατιού, κατά 9.80 (8.20–11.39) mg και χοληστερίνης κατά 0.88 (0.64–1.13) g.

Η θετική αυτή επίδραση της αύξησης κατανάλωσης νερού, ήταν πιο ορατή στις ομάδες εκείνες του πληθυσμού που είχαν αυξημένες ανάγκες σε νερό λόγω φύλλου και εργασίας.


Μανώλης Μανωλαράκης Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Πηγή: diatrofi.gr