Μέχρι σήμερα έχεις ακούσεις πολλές φορές για όλες τις αρνητικές επιπτώσεις γύρω από τη ζάχαρη. Όμως είναι αλήθεια κάτι που πρέπει να αποφεύγεις; H απάντηση με μια λέξη είναι ναι!

Η ζάχαρη έχει όντως κακές επιπτώσεις στην υγεία σου. Αποτελεί εχθρό της διατροφής σου. Ωστόσο ακόμη καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες ζάχαρης ετησίως. Στην πραγματικότητα, ο μέσος όρος των Αμερικανών καταναλώνει 58kg ζάχαρης ανά έτος! Αυτό αντιστοιχεί με το μέσο βάρος μιας μικρόσωμης γυναίκας.

Γιατί αλήθεια η ζάχαρη είναι τόσο κακή για σένα; Δες με ποιους τρόπους αυτή η νόστιμη αλλά παράλληλα καταστροφική πηγή επηρεάζει αρνητικά την υγεία σου.

Είναι εθιστική!

Προφανώς το γνώριζες ήδη ότι η ζάχαρη είναι εθιστική. Υπάρχουν βιοχημικοί λόγοι πίσω από αυτό.

Κάθε φορά που τρως κάτι που περιέχει ζάχαρη, απελευθερώνεις σεροτονίνη στον εγκέφαλό σου. Λειτουργεί ως καλός νευροδιαβιβαστής που σου μεταφέρει ένα αίσθημα ηρεμίας και χαράς.

Το αποτέλεσμα; Θες περισσότερο. Συνεχίζεις να τρως και γρήγορα, εθίζεσαι.

Ο διαβήτης καραδοκεί!

Αν σκεφτείς τον αυξανόμενο αριθμό των διαβητικών στη σύγχρονη κοινωνία, μπορείς να καταλάβεις τι συμβαίνει με τη ζάχαρη.

Η ζάχαρη εκτοξεύει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, αυτό μετά επιβαρύνει το πάγκρεας σου, που χρειάζεται να παράγει ινσουλίνη για να μπορέσει να ανταποκριθεί.

Αργά αλλά σταθερά, τα κύτταρα σου γίνονται λιγότερο δεκτικά στην ινσουλίνη, γεγονός που από μόνο του κάνει ολόκληρο το σύστημα σου να δουλεύει σκληρότερα.

Μπορεί να δουλεύει σκληρά για κάποιο χρονικό διάστημα. Μετά έρχεται το burn out. Όταν γίνει αυτό, εκδηλώνεται ο διαβήτης!

Αποτέλεσμα εικόνας για sugar food

Είναι ένας κρυφός εχθρός!

Γνώριζες ότι η ζάχαρη προέρχεται από πολλές μορφές γλυκόζης; Oι περισσότεροι άνθρωποι όταν ακούνε τον όρο ζάχαρη τους έρχεται στο μυαλό το λευκό πράγμα που βρίσκεται στο τραπέζι τους ή η γλυκόζη που βλέπουν ως συστατικό στο αναψυκτικό τους.

Και ενώ αυτές είναι 2 μορφές ζάχαρης, η ζάχαρη υπάρχει σε πολλά περισσότερα συστατικά και προέρχεται από διαφορετικές πηγές.

Ας γίνει αναφορά σε μερικά από αυτά τα στοιχεία παρακάτω:

  • Φρουκτόζη
  • Σιρόπι σφενδάμου
  • Σιρόπι καλαμποκιού
  • Μέλι
  • Γλυκόζη
  • Ζαχαροκάλαμο
  • Zάχαρη παντζαριού
  • Πηκτίνη
  • Λακτόζη
  • Mελάσα
  • Καστανή ζάχαρη
  • Αγαύη

Η λίστα φαίνεται ατέλειωτη. Η ζάχαρη υπάρχει παντού στη σημερινή εποχή και παρόλο που δε διαβάσεις τα συστατικά των τροφίμων συχνά, την προσλαμβάνεις χωρίς να το συνειδητοποιείς.

Προκαλεί το αίσθημα ότι δεν τη χορταίνεις ποτέ!

Με τα επίπεδα της ζάχαρης στο αίμα σου ανεβοκατεβαίνουν όταν τρως τέτοια φαγητά, έχεις την εμπειρία της αίσθησης ότι δεν τη χορταίνεις ποτέ. Η ζάχαρη αυξάνει την πείνα σου και σε κάνει να θες να φας περισσότερο.

Αυτό είναι μέρος της εθιστικής δράσης που έχει. Κάνοντας σε να πεινάς, έτσι παίρνεις περισσότερες θερμίδες από αυτές που πραγματικά χρειάζεσαι, με αποτέλεσμα να αυξήσεις το βάρος σου.

Η ζάχαρη είναι μια από τις μεγαλύτερες αιτίες που τα ποσοστά παχυσαρκίας είναι στα ύψη. Η πείνα που δημιουργεί συνδέεται άμεσα με αυτό.

Αφαιρεί από το σώμα σου θρεπτικά συστατικά!

Αν τρως συνέχεια ζάχαρη, σου υπενθυμίζουμε τι δεν τρως: θρεπτικά συστατικά που πραγματικά χρειάζεται τo σώμα σου!

Μπορείς να πάρεις μόνο περισσότερες θερμίδες κάθε μέρα αν γεμίζεις το σώμα σου με θερμίδες που προέρχονται από την κατανάλωση ζάχαρης. Είσαι έτσι ένα βήμα πριν να αποκτήσεις διατροφικά προβλήματα που προέρχονται από την κατανάλωση ζάχαρης.

Σου αποσπά την προσοχή!

Τέλος, η ζάχαρη επίσης σου αποσπά την προσοχή. Κάνει τον εγκέφαλο σου να μπερδεύεται. Τα ποσοστά των νεαρών ατόμων με σύνδρομο διάσπασης προσοχής αυξάνονται και η ζάχαρη έχει μερίδιο ευθύνης σε αυτό.

Ακόμη και ως ενήλικες, αν είσαι εθισμένος στη ζάχαρη, επίσης θα διαπιστώσεις ότι έχεις προβλήματα συγκέντρωσης.

Η μοναδική εξαίρεση στον κανόνα!

Σε όλα τα παραπάνω, υπάρχει μια εξαίρεση στον κανόνα. Τα φρούτα.

Η μόνη πηγή ζάχαρης που θες να τρως είναι η ζάχαρη από τα φρούτα γιατί είναι φυσική πηγή ζάχαρης και με τη ζάχαρη που παρέχει, σου δίνει πλούσια θρεπτικά συστατικά και επίσης φυτικές ίνες.

Και τα δυο αυτά βοηθούν στην προάσπιση της υγεία σου. Έτσι η ζάχαρη αυτή δεν είναι τόσο επιβλαβής όσο η ζάχαρη που βρίσκεται σε ένα κομμάτι cake σε ένα ζαχαροπλαστείο για παράδειγμα.

Αποτέλεσμα εικόνας για sugar food

Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να πέσεις με τα μούτρα στα φρούτα, πρέπει να τα τρως με μετριοπάθεια χωρίς όμως να φοβάσαι να βάλεις μερικές μερίδες φρούτων στο διαιτολόγιό σου. Ξεκίνα με berries καθώς περιέχουν λίγη ζάχαρη.

Έτσι κάνε στον εαυτό σου μια μεγάλη χάρη και ξεκίνα να βγάζεις τη ζάχαρη από το διαιτολόγιό σου. Ναι, είναι δύσκολο να απεξαρτηθείς, αλλά όταν το κάνεις μια φορά θα αποκτήσεις ένα πιο υγιεινό μέλλον.


Πηγή: zenlabsfitness.com

Επιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου