Σε απασχολεί ο τρόπος που θα μπορέσεις να υποστηρίξεις τους προσωπικούς προπονητικούς στόχους σου στο τρέξιμο;

Είτε είσαι επαγγελματίας δρομέας είτε απλά έχεις ξεκινήσει να τρέχεις σε καθημερινή βάση, το να διατηρείς τις φιλοδοξίες σου στο τρέξιμο, ή αλλιώς να προσπαθείς να βρεις τον τρόπο να πετύχεις τους στόχους σου, μπορεί να γίνει κάποιες φορές αποθαρρυντικό.

Μερικές φορές, ειδικά ως δρομέας δίνεις αξία σε ασήμαντα πράγματα και καθημερινές δραστηριότητες που μπορεί να χαλάσουν το προπονητικό σου πρόγραμμα.

Παρακάτω θα βρεις μερικά πράγματα που μπορεί να σε απομακρύνουν από τους προπονητικούς στόχους σου.

Άλλαξε τη διαδρομή σου!

Φαίνεται απλό, σωστά; Όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με την πορεία σου στο τρέξιμο, το να αλλάζεις διαδρομή μπορεί να γίνει αυτό που θα κάνει τη διαφορά.

Μια νέα διαδρομή μπορεί να σε εμπνεύσει να βγάλεις με επιτυχία τη δρομική σου πορεία και να αποτελέσει challenge για τους μύες σου ώστε να δουλέψεις αποτελεσματικά την ενδυνάμωση σου.

Να αποφεύγεις τις φυτικές ίνες πριν τα long run σου!

Προετοιμάσου για μεγάλα run αντικαθιστώντας τις φυτικές ίνες με υδατάνθρακες την προηγούμενη νύχτα του αγώνα.

Άλλη μια μικρή λεπτομέρεια που είναι βασική που συχνά παραλείπεται, θα πρέπει όχι απλά να εφοδιάζεσαι μια μέρα πριν αλλά και κατά τη διάρκεια των long runs.

Κάθε 60-90 λεπτά το σώμα χρειάζεται να αναπληρώσει τους ηλεκτρολύτες και οι υδατάνθρακες που είναι απαραίτητοι ώστε να εξοπλιστεί μετά.

Eιδικά για τα long run, το τρέξιμο νωρίς το πρωί, πριν η θερμοκρασία φθάσει στο peak της, είναι πάντα καλή ιδέα (και μην ξεχνάς την προστασία από τον ήλιο).

Συνδύασε διαφορετικά workouts!

Επειδή έχεις προσδιοριστεί ως δρομέας, αυτό δε σημαίνει ότι το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να τρέχεις. Συνδύασε το workout σου με κάτι άλλο τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα.

Δοκίμασε μια καινούργια δραστηριότητα όπως yoga, HIIT, ποδηλασία, ή κολύμπι για να πάρεις μια γερή δόση εγρήγορσης και τέσταρε τους μύες σου σε καινούργιες προκλήσεις ενδυνάμωσης κατά τη διάρκεια του επόμενου run σου.

Αποτέλεσμα εικόνας για bike in the city

Πάρε μια ολόκληρη μέρα για ξεκούραση!

Η ξεκούραση είναι ο καλύτερος φίλος σου. Σχεδίασε τουλάχιστον μια μέρα μέσα στην εβδομάδα για να επιτρέψεις στο σώμα σου να απεμπλακεί πλήρως από το προπονητικό σου πλάνο. Αυτό θα σου δώσει το boost που χρειάζεσαι για να αντιμετωπίσεις την επόμενη μέρα.

Μην ξεχάσεις να κάνεις αυτές τις δύσκολες ασκήσεις ενδυνάμωσης μυών! Και ξεκούραση δε σημαίνει πλήρης έλλειψη κάθε δραστηριότητας, δοκίμασε να πάρεις ένα στρώμα με ένα φίλο σου ή γίνε zen κάνοντας λίγη yoga.

Άκουσε το σώμα σου!

Πάντα να ακούς το σώμα σου. Αν είσαι κουρασμένος, να ξεκουράζεσαι. Αν ένα workout σου φαίνεται δύσκολο ή σε πονάει, καλό θα ήταν να κάνεις πίσω ή να σταματήσεις αμέσως για να αποφύγεις τον τραυματισμό.

Μόνο εσύ γνωρίζεις πόσο σκληρά μπορεί να δουλέψει το σώμα σου, έτσι άκουσέ το. Εμπιστεύσου τον εαυτό σου ώστε να μπορέσεις να φτάσεις και να εκπληρώσεις τους training στόχους σου.


Πηγή: womensrunning.com

Επιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου