Είτε προπονείσαι για έναν αγώνα είτε απλά διασκεδάζεις τρέχοντας κάθε μέρα, εδώ θα βρεις τα 4 tips που θα σε βοηθήσουν να τρέχεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σου.

“Ξεκίνησα να τρέχω πριν από 4 χρόνια και από τότε τα αθλητικά μου παπούτσια είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που παίρνω στη βαλίτσα μου όταν φεύγω ταξίδι”, αναφέρει η Syd Lindblom στο under30experiences.com.

“Τρέχοντας αρκετά χλμ στην καθημερινότητά μου, απολαμβάνω το τρέξιμο στα ταξίδια περισσότερο από ποτέ καθώς βλέπω νέα μέρη”, λέει η Syd Lindblom.

Όποτε έχεις έναν αγώνα στο πρόγραμμα ή απλά δεν μπορείς να φανταστείς τη ζωή σου χωρίς το τρέξιμο, εδώ θα βρεις μερικά tips ώστε να τρέχεις κάθε φορά που ταξιδεύεις ανά τον κόσμο!

1. Να είσαι ευέλικτος!

Ο βασικός σου στόχος θα πρέπει να είναι να απολαμβάνεις το χρόνο σου σ’ ένα καινούργιο μέρος. Μην πιέζεσαι να τρέχεις υπερβολικά και μην πορώνεσαι να ξεπεράσεις τον εαυτό σου.

Όταν σχεδιάζεις να βγεις για τρέξιμο, προγραμματίσου έτσι ώστε να έχεις παραπάνω χρόνο απ’ αυτόν που έχεις πίσω στο καθημερινό σου πρόγραμμα. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσεις να σταματήσεις και να βγάλεις μια φωτογραφία σ’ ένα ωραίο τοπίο, ένα περίεργο κτίριο ή απλά… να χαθείς στα στενάκια.

Καθώς δεν είσαι εξοικειωμένος με το περιβάλλον, να είσαι χαλαρός όταν προσπαθείς να βρεις που στρίβεις ή να θυμηθείς από ποιο δρόμο ήρθες.

Αν είσαι τυχερός, θα ταξιδεύεις μαζί με κάποιον άλλο που επίσης αγαπά το τρέξιμο. Ακόμη και αν το τρέξιμο είναι μια κάπως πιο μοναχική δραστηριότητα για σένα ή τον συνοδοιπόρο σου, τρέξε πιο αργά και “ξόδεψε” κάποια χλμ μαζί του ώστε να απολαύσετε έτσι το περιβάλλον γύρω σας.

Τα ταξίδια που περιλαμβάνουν τρέξιμο γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Αν το καλοσκεφτείς, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία αν θέλεις να γνωρίσεις το μέρος όπου ταξιδεύεις και την πόλη στην οποία βρίσκεσαι!

2. Να επικοινωνείς!

Είναι ευτυχία να ταξιδεύεις με κάποιον που μπορεί να έρθει μαζί σου για τρέξιμο. Ωστόσο, πριν ξεκινήσει το ταξίδι σου, ενημέρωσε το συνταξιδιώτη σου ότι αυτό είναι κάτι που πρόκειται να κάνεις.

Επίσης, σχεδίασε να βγεις για τρέξιμο μια ώρα που δεν επηρεάζει τα πλάνα της υπόλοιπης ομάδας (πολύ πρωί). “Αν οι συνταξιδιώτες σου είναι σαν εμένα”, αναφέρει η Syd Lindblom, “θα είναι χαρούμενοι που διοχετεύεις την ενέργεια σου με αυτόν τον τρόπο”!

Αν βγεις έξω μόνος σου, βεβαιώσου ότι οι συνταξιδιώτες σου έχουν καλή γνώση της διαδρομής σου (δείξε τους το χάρτη), πόσο μακριά πρόκειται να πας, τι περιλαμβάνει το πλάνο σου σε περίπτωση που βρεθείς σε κίνδυνο και που θα συναντηθείτε μετά.

Ακόμη κι αν σου φανεί αστείο, όταν βγαίνεις για τρέξιμο νωρίς το πρωί πριν ξυπνήσουν, να είσαι σίγουρος ότι έχεις επικοινωνήσει πώς έχεις σχεδιάσει να επιστρέψεις πίσω στο μέρος όπου ξεκίνησες αφού δε θες να βρεθείς κλειδωμένος απ’ έξω!

Ταξιδεύεις μόνος; Βεβαιώσου ότι όλα σου τα πράγματα βρίσκονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον πριν απομακρυνθείς.

3. Να κάνεις έρευνα!

Πριν φτάσεις σ’ ένα καινούργιο μέρος, αφιέρωσε λίγο χρόνο να μελετήσεις τους χάρτες από τα μέρη που θα επισκεφτείς.

Υπάρχουν αξιομνημόνευτα τοπία που θα σε βοηθήσουν να προσανατολιστείς; Πώς είναι το δίκτυο των δρόμων εκεί;

Δε χρειάζεται να θυμάσαι απ’ έξω ολόκληρο το χάρτη! Απλά να είσαι εξοικειωμένος με κάποια μέρη γύρω σου.

Πριν ξεκινήσεις να προγραμματίζεις τη διαδρομή σου, πρώτα κάνε μια έρευνα στο Google αναζητώντας “τρέξιμο στο…” ή “τα καλύτερα μέρη για να βγεις για τρέξιμο”. Τις περισσότερες φορές πολλά forums θα σε εφοδιάσουν με πολλές πληροφορίες και tips για σχεδιασμένες για τρέξιμο διαδρομές.

Για running διαδρομές έχεις πολλές επιλογές στην Ευρώπη, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ. Τα social media που σχετίζονται με το τρέξιμο επίσης θα σε βοηθήσουν να βρεις μέρη εύκολα που είναι προτεινόμενα από δρομείς. Δοκίμασε την εφαρμογή “Segment Explore” που είναι διαθέσιμη μέσα από το Strava και το Garmin Connect.

Μπορείς επίσης να αναφέρεις σε running groups τα μέρη τα οποία επισκέπτεσαι. Τα Running groups είναι γενικά ανοιχτά αλλά πιθανόν να μην ενδιαφέρονται αν δεν μιλάς την ίδια γλώσσα!

Αν ακόμη δεν μπορείς να βρεις μια διαδρομή που είναι βολική, πρώτα πήγαινε πίσω στο χάρτη και δες αν μπορείς να βρεις ένα κοντινό σταθμό τρένου ή ένα πάρκο. Χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή όπως το MapMyRun  μπορείς να δεις να το εύρος της διαδρομής που έτρεξες και επίσης και άλλα στοιχεία όπως απόκρημνους βράχους.

Όταν βρίσκεσαι σε αμφιβολία, μείνε σε απλές διαδρομές και επέστρεφε (έτσι μειώνεις τον κίνδυνο να χαθείς) ή απλώς τρέξε σ’ ένα κοντινό σου πάρκο. Πάντα να κοιτάς στο Google Street-view ορισμένα spots στη προγραμματισμένη μου διαδρομή ώστε να σιγουρευτείς ότι η διαδρομή είναι ασφαλής (υπάρχουν πεζοδρόμια; πόσο κόσμο έχει στο δρόμο;).

Τσέκαρε τον καιρό, την ώρα που ξημερώνει και την ώρα που ανατέλλει πριν φύγεις. Να θυμάσαι η θερμοκρασία δεν είναι ίδια όταν ξυπνάς και όταν πέφτει ο ήλιος.

Να θυμάσαι ότι η εμφάνιση σε κάθε μέρος που επισκέπτεσαι διαφέρει και έτσι η αθλητική σου περιβολή μπορεί να μην εκτιμηθεί. Σχεδίασε και πακετάρισε ανάλογα τα ρούχα σου.

4. Δώσε προτεραιότητα στην ασφάλεια σου!

Στόχος σου είναι να απολαύσεις το τρέξιμο και είναι δύσκολο για σένα να βρίσκεσαι διαρκώς με το φόβο μήπως χαθείς.

Τρέξε έχοντας το τηλέφωνο μαζί σου, ακόμη και αν δε χρησιμοποιείς δεδομένα. Η επιλογή Bluetooth θα σε βοηθήσει να βρίσκεις την τοποθεσία σου στο χάρτη καθώς τριγυρνάς.

Πληροφορήσου για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και πως μπορείς να καλέσεις σε βοήθεια στην τοπική γλώσσα της περιοχής που βρίσκεσαι.

Μπορείς να εξοπλιστείς με ένα ρολόι τρεξίματος (FlipBelt) ή ένα τηλέφωνο που περνιέται στον ώμο ώστε να το κουβαλάς πάντα μαζί σου.

Πάντα να έχεις πάνω σου κάποια χρήματα σε περίπτωση ανάγκης (ή αν θες να πιεις μια κούπα καφέ).

Η θερμοκρασία διαφέρει από μέρος σε μέρος, έτσι να είσαι σίγουρος ότι είσαι σωστά ενυδατωμένος πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από τα τρεξίματά σου. Μη γίνεις αυτός που αφυδατώνεται από τη ζέστη όταν τρέχει στις διακοπές του.

Το ταξίδι συχνά σημαίνει να περπατάς περισσότερο από ότι συνηθίζεις, κάτι που μπορεί να σε κουράσει παραπάνω. Σταμάτα το τρέξιμο αν το σώμα σου σε καλεί να το κάνεις.

Μπορεί να έχεις μαζί σου στις αποσκευές σπρέι πιπεριού. Πολλοί δρομείς το κάνουν και είναι έτσι σωστά προετοιμασμένοι.

‍Το τρέξιμο σε ένα καινούργιο μέρος μπορεί να σε βοηθήσει να ανακαλύψεις νέα μέρη και να νιώσεις καλύτερα στο μέρος που βρίσκεσαι. Αν καταφέρεις να το κάνεις αυτό, θα γίνει μια από τις αξιόλογες εμπειρίες σου για σένα!

Βγες έξω και πάρε τους δρόμους!


Πηγή: under30experiences.com

Επιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου