Ερευνητές από την Μαδρίτη βρήκαν ότι η άσκηση κατά τη διάρκεια της κύησης θα μπορούσε να μειώσει το χρόνο που διαρκούν οι ωδίνες τοκετού.

Η μελέτη είχε δείγμα 508 υγιείς εγκύους που χωρίστηκαν σε 2 γκρουπ – 253 γυναίκες ήταν το δείγμα ελέγχου, ενώ οι άλλες 255 ήταν εκείνου που ασκούνταν, που πραγματοποιούσαν δηλαδή μέτριας έντασης αερόβια άσκηση 3 φ. την εβδομάδα.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τεστ για να αναλύσουν τις διαφορές μεταξύ των γκρουπ και το πώς η άσκηση επιδρά στο πόνο. Μπορεί το πρώτο σημείο που θα εξέταζαν να ήταν η διάρκεια των ωδίνων, ωστόσο οι ερευνητές εξέτασαν και τον τρόπο τοκετού, το βάρος γέννησης, τη χρήση επισκληρίδιου και την αύξηση βάρους της μητέρας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι γυναίκες στο γκρουπ που έκαναν άσκηση είχαν μικρότερη διάρκεια πόνων, με μέσο χρόνο τα 450 λεπτά. Οι γυναίκες στο δείγμα ελέγχου είχαν μέση διάρκεια τα 507 λεπτά. Βρήκαν επίσης ότι οι γυναίκες που ασκούνταν είχαν μικρότερη διάρκεια ωδίνων πρώτου σταδίου με μέση διάρκεια τα 409 λεπτά σε σχέση με το δείγμα ελέγχου με 462 λεπτά.

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι γυναίκες που ασκούνταν ήταν λιγότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν επισκληρίδιο κατά τον τοκετό.

Οι μελετητές κατέληξαν πώς: «Ένα πρόγραμμα γυμναστικής με εποπτεία στη διάρκεια της εγκυμοσύνης μειώνει τη διάρκεια της πρώτης φάσης των ωδίνων, καθώς και το συνολικό χρόνο των 2 πρώτων φάσεων μαζί, οδηγώντας σε μια συνολική μείωση του χρόνου ωδίνων.»

Ο NHS συστήνει ότι οι γυναίκες θα πρέπει να διατηρήσουν την ρουτίνα άσκησης που είχαν για όσο καιρό νιώθουν άνετα με αυτή στη διάρκεια της κύησης και αν εμφανιστεί κάποιος λόγος ανησυχίας να το εξετάσουν με το γυναικολόγο τους. Ένας πρακτικός γενικός κανόνας είναι ότι θα πρέπει να μπορείς να είσαι σε θέση να κουβεντιάζεις όσο ασκείσαι για να μην το παρακάνεις.


Πηγή: runnersworld.co.uk

Επιμέλεια: Μαρία Μεντζέλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος