Για πρώτη φορά η μηχανή αναζήτησης μόδας GLAMI σκιαγραφεί αναλυτικά τον Έλληνα άνδρα καταναλωτή προϊόντων ένδυσης και υπόδησης συγκεντρώνοντας περισσότερες από 1.000 απαντήσεις στην έρευνα μόδας που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2021.

 Η Μετακίνηση 6 έκανε μόδα το sporty look και στους άνδρες!

Οι φόρμες (46%) αποτέλεσαν το πιο πολυφορεμένο κομμάτι των Ελλήνων ανδρών από το ξεκίνημα της πανδημίας, ενώ τα sneakers (32%) και τα φούτερ μπλουζάκια (27%) αποτέλεσαν τη δεύτερη και τρίτη επιλογή αντίστοιχα.

Το 33% των αντρών άλλαξε το μέγεθος των ρούχων του μετά την καραντίνα

Τα κιλά της πανδημίας φαίνεται να απασχολούν και τους Έλληνες που κατά 20% δήλωσαν ότι ανέβηκαν νούμερο στα ρούχα τους. Παράλληλα ένα 13% δήλωσε ότι τώρα φοράει μικρότερο. Το 65% των ερωτηθέντων παρέμεινε στα ίδια.

Περισσότερο ανοιχτοχέριδες οι άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες

Στο ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν μηνιαίως το επόμενο διάστημα οι άνδρες εμφανίζονται να προϋπολογίζουν περισσότερα φτάνοντας σε διαφορά 8 ποσοστιαίων μονάδων από τις γυναίκες στο ποσό μεταξύ 201-700€ ενώ μεταξύ 50 και 100€ προτίθενται να ξοδέψει κατά μέσο όρο το επόμενο διάστημα σε αγορές μόδας μηνιαίως το 27% των ερωτηθέντων.                              

Το 31% των αντρών θα επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα ακόμη και αν τα ημερήσια κρούσματα παραμείνουν υψηλά (11% περισσότερο από τις γυναίκες) Για το 15% των Ελλήνων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό τους θα επιστρέψουν σε αγορές στα φυσικά καταστήματα ενώ ένα 6% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα.

Το 30% των ανδρών δεν προσπάθησε να κάνει οικονομία

Την χρονιά της πανδημίας το 41% των ανδρών δήλωσε ότι ψώνισε περισσότερο είδη μόδας από την προηγούμενη χρονιά. Ο κύριος λόγος ήταν για το 48% οι καλύτερες τιμές ενώ το 23% ανέφερε ως κύριο παράγοντα ότι ψώνισαν κυρίως online, δείχνοντας πως τα εύχρηστα και φιλικά προς τον χρήστη eshops, κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Για το 55% όσων ψώνισαν λιγότερο ο κύριος παράγοντας ήταν ότι δεν είχαν που να τα φορέσουν ενώ τα μειωμένα έσοδα έπαιξαν καθοριστικό παράγοντα για το 40% των ερωτηθέντων.

 Η τιμή το πιο καθοριστικό στοιχείο συνολικά, για ένα eshop                        

Στο ερώτημα Ποια θεωρούν ότι έγιναν τα πιο σημαντικά στοιχεία για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα τους τελευταίους 12 μήνες, οι άνδρες καταναλωτές δείχνουν σαφή προτίμηση σε ότι έχει να κάνει με το κόστος των αγορών αφού η καλή σχέση τιμής- ποιότητας ήταν η πρώτη επιλογή για το 36% των ερωτηθέντων, οι εκπτώσεις σε αγαπημένες μάρκες, δεύτερη επιλογή με 33% και οι φθηνές τιμές, τρίτη επιλογή με 28%. Παράλληλα στο ερώτημα Ποιος ήταν ο τρόπος να ξοδέψετε λιγότερα σε αγορές μόδας; Περισσότεροι από τους μισούς (51%) δήλωσαν ότι περίμεναν τις εκπτώσεις, κάτι που δεν έκαναν παλιότερα.

Επιμένουν παραδοσιακά

Για την πλειοψηφία των ανδρών (52%) η αδυναμία δοκιμής των προϊόντων αποτελεί το πιο αρνητικό χαρακτηριστικό στις online αγορές, ενώ η δυσκολία επιλογής μεγέθους έρχεται δεύτερη για το 40% των ερωτηθέντων. Τα παντελόνια, τα πουκάμισα και μπλούζες, φαίνεται να ήταν οι δυσκολότερες fashion κατηγορίες για online αγορές. Άλλη μία απόδειξη της ευαισθησίας που δείχνουν οι άντρες στο κόστος είναι ότι ως τρίτο πιο αρνητικό χαρακτηριστικό ανέδειξαν τις επιπλέον χρεώσεις στα μεταφορικά.

Το 54% ανακάλυψε και ψώνισε νέες μάρκες online ενώ το 55% θα συνεχίσει σίγουρα να ψωνίζει online μόδα!

Η αύξηση των online αγορών, τα καλά οργανωμένα και λειτουργικά eshop και οι σωστά στοχευμένες online καμπάνιες οδήγησαν στο να βρει το κοινό νέες μάρκες (56% των ερωτηθέντων) μέσω αναζήτησης και προτεινόμενων προϊόντων. Τα social media αποτέλεσαν τη δεύτερη πηγή εύρεσης (51%) ενώ αξιοπρόσεκτο είναι ότι ένα 8% δήλωσε ότι έψαχνε συγκεκριμένα μικρότερες μάρκες για να τις ενισχύσει κατά την περίοδο της πανδημίας.

Επισκεφθείτε το https://www.fashion-research.gr/enas-xronos-pandimias για περισσότερες πληροφορίες, γραφήματα αλλά και όλες τις προηγούμενες έρευνες. Ταυτότητα Έρευνας- Τα αποτελέσματα της καταναλωτικής έρευνας προέρχονται από την έρευνα ερωτηματολογίου που συμπλήρωσαν 4.157 Έλληνες  (άνδρες και γυναίκες) χρήστες του GLAMI.gr και της Facebook σελίδας του. Η συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε: 10-20 Απριλίου 2021.