Αν είσαι δρομέας έχεις πολλούς λόγους να κάνεις pilates!

Τι είναι το pilates;

Το pilates συχνά συγκρίνεται με τη yoga, ωστόσο έχουν διαφορετικό background. Ενώ η yoga είναι μια παλιά πρακτική αιώνων που βρίσκεται κοντά στην πνευματικότητα, το pilates είναι μια τεχνική του σώματος και του πνεύματος που αναπτύχθηκε από τον Joseph Pilates στη δεκαετία του 1920.

Οι ασκήσεις του pilates δημιουργήθηκαν για να βελτιώνουν τη σταθερότητα και να ενισχύουν τη σωστή στάση του σώματος. Διάφορα είδη εξοπλισμού όπως μπάλες, λάστιχα αντίστασης, foams rollers, και εξοπλισμός studio pilates, όπως είναι το μηχάνημα reformer, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο pilates.

Aυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να διδάξουμε τους ανθρώπους να κινούνται καλύτερα αναφέρει ο Lynne Robinson, co-founder και director of Body Control Pilates. Έχουμε τρεις βασικές αρχές, το λεγόμενο ABCs. To No1 είναι να διορθώσουμε τη στάση του σώματος- alignment (Α), μετά δουλεύουμε την αναπνοή breathing (Β) και τέλος τη συγκέντρωση centring (C) που είναι ουσιαστικά η σταθερότητα.

Γιατί οι δρομείς πρέπει να κάνουν pilates;

Σε μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Plos One οι δρομείς που παίρνουν μέρος 12-εβδομάδων πρόγραμμα pilates (δυο μονόωρα μαθήματα κάθε εβδομάδα) αποδεδειγμένα έχουν καλύτερο χρόνο στα 5 χλμ και πιο αποδοτικό μεταβολικό σύστημα στο τρέξιμο.

Επίσης, το pilates προσφέρει περισσότερη σταθερότητα η οποία είναι απαραίτητη για μια καλή τεχνική στο τρέξιμο και ακόμη βοηθά στην αποφυγή ενδεχόμενων τραυματισμών.

Στους δρομείς κάποιες φορές μια μικρή ανισορροπία στο σώμα μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα γιατί επαναλαμβάνουν κάποιες κινήσεις. Ακόμη και μια αστοχία στη θέση σου ή στη σταθερότητα μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα αναφέρει ο Robinson.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ της matwork pilates και reformer pilates;

Και στα δυο είδη μαθημάτων γυμνάζεις τους ίδιους μύες με τον ίδιο τρόπο, αλλά με διαφορετικά μέσα. Το matwork pilates γίνεται στο έδαφος και μπορεί να γίνει χωρίς κανέναν εξοπλισμό ή με μικρά εξαρτήματα ώστε να γίνει πιο έντονη η άσκηση (όπως μπάλες, λάστιχα και rollers). Το reformer pilates χρησιμοποιεί τα universal reformers. Aυτά είναι μηχανήματα με λάστιχα αντίστασης που σου παρέχουν ένα συμμετρικό αποτελέσματα όταν δουλεύεις πάνω σε αυτά.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του κάθε είδους;

Με το reformer pilates, σου προσφέρεται μια συγκεκριμένη αποτελεσματική άσκηση. Μπορείς να δουλέψεις ώστε να βελτιώσεις τους γλουτούς σου, τραβήγματα σε γόνατα και αστραγάλους, αναφέρει ο Robinson. Είναι ιδιαιτέρα χρήσιμο για δρομείς με προβλήματα στο γόνατο, μπορούμε να εστιάσουμε στα τραβήγματα της συγκεκριμένης περιοχής. Ακόμη και αν οι δρομείς έχουν δύναμη στο συγκεκριμένο σημείο, αυτός ο μυς μπορεί να είναι αδύνατος. Υπάρχει επίσης ένα εξάρτημα στο reformer pilates που λέγεται jump board, που είναι καταπληκτικό για να βελτιώσεις τη δρομική σου δράση.

Αναφορικά με το matwork pilates, o Robinson αναφέρει ότι το βασικό πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να κάνεις τη matwork pilates παντού, πριν και μετά το τρέξιμο. Εκτός αν μένεις δίπλα από ένα studio. Επίσης τα αξεσουάρ στο pilates είναι ευρέως διαθέσιμα να τα αγοράσεις αν επιλέξεις να τα εντάξεις στη ζωή σου.

Με το reformer pilates, θα μπορέσεις πιθανόν να έχεις γρηγορότερα αποτελέσματα από ότι αν κάνεις το matwork pilates, ωστόσο στην πραγματικότητα οι περισσότεροι δρομείς δεν έρχονται σε επαφή με το reformer pilates πριν και μετά το τρέξιμο. Έτσι αυτό που έχουν να κάνουν είναι να εξασκηθούν με κάποιες απλές ασκήσεις.


Πηγή: runnersworld.com

Eπιμέλεια: Aμαλία Χατζηλάμπρου