Δε χρειάζεται να πάρεις ειδικά σκευάσματα ή να πιεις ατελείωτες κούπες καφέ για να βγάλεις τη μέρα χωρίς να είσαι λιώμα στην κούραση!

Υπάρχουν 24 γρήγοροι και εύκολοι τρόποι να ανεβάσεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου, χωρίς χημικούς τρόπους.

Energy foods

1. Πιες καφέ!

Μπορεί να αναφερθεί με ακρίβεια ότι οι κούπες του καφέ μπορούν να αποτελέσουν τη συνταγή για μια ενεργειακή έκρηξη. Αλλά ωστόσο μια κούπα καφέ είναι συνήθως αρκετή.

Μια μελέτη του 2012 έδειξε ότι μια κούπα καφέ είναι αρκετή για να διατηρεί σε εγρήγορση τους νυσταγμένους οδηγούς πάνω στο τιμόνι.

2. Φάε σοκολάτα!

Φυσικά, η σοκολάτα έχει καφεΐνη, αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που σε ανεβάζει. Έρευνα έδειξε ότι τα φλαβονοειδή που βρίσκονται στο κακάο δίνουν boost στην ικανότητα αντίληψης.

Και ναι, υπάρχουν πολλά από αυτά τα οφέλη των φλαβονοειδών στη μαύρη σοκολάτα από ότι στα άλλα γλυκά. Τα φλαβονοειδή δίνουν στη σοκολάτα αυτή την πικρή γεύση.

3. Μάσησε τσίχλα!

Για να αποφύγεις τη βαρεμάρα κατά τη διάρκεια ενός ατελείωτου meeting, μάσησε τσίχλα. Έρευνα έδειξε ότι το να μασάς τσίχλα μπορεί να σε βοηθήσει να είσαι alert και να βελτιώσεις την διάθεσή σου. 

4. Πιες νερό!

Είτε είσαι στο γυμναστήριο είτε απλά έρχεσαι αντιμέτωπος με την καθημερινότητα, μπορεί να είναι δύσκολο για σένα να θυμηθείς να πιεις νερό. Αλλά ακόμη και η μέτρια ενυδάτωση μπορεί να σε κάνει να ξενυστάξεις, έτσι προσπάθησε να πίνεις ένα ποτήρι ή δυο για να αποφύγεις την κούραση.

5. Να τρως τακτικά!

Το σώμα σου χρειάζεται καύσιμα (δηλαδή τροφή) και χωρίς αυτά η ενέργεια και η διάθεση σου μπορεί να πέσουν.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2000 έδειξε ότι όταν τρως τακτικά μπορείς να δώσεις ενεργειακό boost και να βελτιώσεις τη μνήμη και το motivation σου.

Αλλά να θυμάσαι ότι όταν δεν κοιμάσαι αρκετά μπορεί να σε ωθήσει να τρως περισσότερο και πιο junky food. Τσέκαρε τι βάζεις στο στομάχι σου για να εμποδίσεις το άσκοπο τσιμπολόγημα.

Περιβαλλοντικοί λόγοι

6. Άνοιξε τα παράθυρα!

Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες παίζουν τεράστιο ρόλο στα επίπεδα της ενέργειάς σου (κιρκάρδιο ρυθμό) και το φως του ήλιου μπορεί να βοηθήσει να αποφύγεις τις εποχιακές διαταραχές. Δε χρειάζεται να μπεις σε ειδικό κουτί για light therapy αν έχεις ένα φωτεινό δωμάτιο κοντά σου.

7. Άναψε τα φώτα!

Το φως του ήλιου είναι πιθανόν το καλύτερο, και ο κιρκάρδιος ρυθμός μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στο πόσο ενεργοποιημένος νιώθεις, αλλά μια έρευνα έδειξε ότι το να νιώθεις πιο ενεργός κάθε στιγμή της ημέρας μπορεί να γίνει πιο εύκολο αν απλά ανάψεις τα φώτα.

8. Βάλε το πράσινο στη ζωή σου!

Αν και δεν είναι απολύτως αποδεδειγμένο επιστημονικά, ένα φυτό εσωτερικού χώρου μπορεί να σε βοηθήσει να πάρεις λίγο καθαρό αέρα όσο βρίσκεσαι μέσα σε ένα γραφείο.

Τα φυτά εσωτερικού χώρου μπορούν να έχουν τόσο μακροπρόθεσμα όσο και πιο άμεσα αποτελέσματα για την υγεία σου, όπως είναι η αντιμετώπιση αλλεργιών και πονοκεφάλων. Βάλε ένα φυτό, και αυτό μπορεί επίσης να απορροφήσει και κάποιες από τις άσχημες μυρωδιές για σένα.

9. Ζήτα τη βοήθεια του… λεμονιού!

Το να μυρίζεις συγκεκριμένα αρώματα (hello, aromatherapy) έχει πολλών ειδών οφέλη, αλλά το έλαιο λεμονιού είναι ένα από τα αιθέρια έλαια που έχει αποδεδειγμένη επίδραση. Το λεμόνι είναι ένα άρωμα που διεγείρει τις αισθήσεις και σύμφωνα με μελέτη του 2008 έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τους παράγοντες που είναι υπεύθυνοι για τη διάθεση.

10. Δες… κόκκινο!

Έρευνα έχει αποδείξει ότι το κόκκινο χρώμα συνδέεται με αισθήματα νίκης και αυτοπεποίθησης. Δες κόκκινα ή βιολετί πράγματα (ή φόρεσέ τα!) για να νιώσεις περισσότερο ενεργός.

11. Βγες έξω!

Βγες έξω στους δρόμους — κι ένα κοντινό παρκάκι αρκεί. Σύμφωνα με μελέτη του 2010, 20 λεπτά έξω είναι αρκετά για να νιώσεις πιο ζωντανός.

Mind and body tips

12. Stretch out!

Μερικές ασκήσεις stretching μπορεί να είναι αρκετές, αλλά έρευνες προτείνουν ότι λίγη yoga μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να νιώσουν περισσότερο ενεργοί και με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

13. Σκέψου γρήγορα!

Μπορεί να μην ακούγεται τόσο εύκολο όταν τα μάτια σου κλείνουν, αλλά το να κάνεις το μυαλό σου να δουλεύει λίγο πιο γρήγορα μπορεί να βοηθήσει το σώμα σου να ακολουθήσει.

Σε μια μελέτη του 2006, το να σκέφτεσαι γρηγορότερα (διαβάζοντας σε πιο γρήγορο ρυθμό, το braimstorming σε ένα group, ή να μάθεις κάτι καινούργιο) κάνει κάποιους να αισθάνονται πιο ενεργοί.

14. Πάρε μερικές βαθιές αναπνοές!

Μια μελέτη του 2006 έδειξε ότι η αναπνοή κατά τη διάρκεια της yoga από το διάφραγμα ανεβάζει τα επίπεδα αίματος, το οποίο μπορεί να δώσει συνολικό boost, όλη τη μέρα.

15. Κάνε κάτι ενδιαφέρον!

Σχεδίασε να κάνεις πιο ενδιαφέροντα πράγματα που σε κινητοποιούν κατά τη διάρκεια της ημέρας την ώρα που νιώθεις ότι νυστάζεις (τυπικά γύρω στις 3 το μεσημέρι). Μια μελέτη του 1994 έδειξε ότι να ασχολείσαι με θέματα που τα βρίσκεις ενδιαφέροντα είναι σίγουρος τρόπος να παραμείνεις ενεργός.

16. Γίνε περισσότερο κοινωνικός!

Έρευνα έδειξε ότι οι άνθρωποι που είναι περισσότερο κοινωνικοί είναι πιο χαρούμενοι, υγιείς και κοιμούνται περισσότερο. Σε μια έρευνα του 2006, η επικοινωνία έκανε τους ανθρώπους να νιώθουν περισσότερο κινητοποιημένοι από το να κάθονται σε ένα ήσυχο γραφείο.

17. Ίσιωσε το σώμα σου!

Το να καμπουριάζεις μπορεί να σου προκαλέσει κούραση. Έρευνα έδειξε ότι το να κάθεσαι σε ευθεία θέση με τους ώμους πίσω, τα μάτια σε ευθεία γραμμή, και με τη μέση στητή μπορεί να σε κάνει να νιώσεις περισσότερο ενεργός και μπορεί να σου δώσει ένα boost αυτοπεποίθησης.

Run, nap, sing, and shower

18. Γυμνάσου το μεσημέρι!

Όταν νιώθεις ότι βαριέσαι το μεσημέρι, δοκίμασε να το αντιμετωπίσεις με τη γυμναστική.

Μια μελέτη του 2011 έδειξε ότι το να γυμνάζεσαι κατά τη διάρκεια της μέρας μπορεί πραγματικά να αυξήσει την αποδοτικότητά σου αρκετά ώστε να αντιμετωπίσεις το καθισιό στο γραφείο σου.

19. Πάρε έναν ευεργετικό υπνάκο!

Απόφυγε τον πειρασμό να κοιμάσαι ατελείωτες ώρες και πάρε απλά έναν ευεργετικό ύπνο το μεσημέρι.

Σύμφωνα με μελέτη του 2009, 10 με 20 λεπτά είναι ο ιδανικός χρόνος που θα σε βοηθήσει να ανταπεξέλθεις κατά τη διάρκεια της μέρας χωρίς να χάνεις ώρες από το βραδινό σου ύπνο.

20. Γέλα!

Το γέλιο είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος να αντιμετωπίσεις το στρες, αλλά μελέτες αποδεικνύουν ότι έχει και πολλά αλλά οφέλη για την υγεία σου όπως είναι ότι δίνει boost στα επίπεδα της ενέργεια σου.

21. Κάνε ένα παγωμένο ντους!

Φόρα το μαγιό σου! Μια μελέτη του 2007 αποκάλυψε ότι ακόμα και 3 λεπτά κρύου ντους μπορούν να είναι αρκετά για να αντιμετωπίσεις κάποιες από τις συνέπειες της χρόνιας κόπωσης.

22. Ανέβασε την ένταση!

Μην ανεβάσεις απλά την ένταση για να χαλαρώσεις. Έρευνα έδειξε ότι το να χαλαρώνεις με ξεσηκωτική μουσική μπορεί να βελτιώσει την κινητοποίηση σου, την προσοχή, και τη μνήμη σου.

Σχεδιάζεις ένα road trip; Mια μελέτη έδειξε ότι το μέτριο tempo μουσικής ήταν το καλύτερο για να αυξήσει την ενεργητικότητα σου και να μειώσει την κούραση από ένα μεγάλο ταξίδι στο οποίο είσαι στο δρόμο.

23. Τραγούδα μόνος!

Το να τραγουδάς απαιτεί έλεγχο της αναπνοής. Τραγούδα ένα ολόκληρο τραγούδι και θα πάρεις μια extra δόση οξυγόνου — για να μην αναφερθεί η αδρεναλίνη του να κάνεις karaoke. Επιπλέον, μια μελέτη του 2008 έδειξε ότι το να τραγουδάς δίνει boost στα επίπεδα ενέργεια μεταξύ και των μαθητών στα σχολεία.

24. Άσε το γραφείο σου!

Να απαρνηθείς το θλιβερό γραφείο σου την ώρα που είναι να απολαύσεις το μεσημεριανό σου. Σύμφωνα με έρευνα του 2016 το να κάνεις ένα πραγματικό διάλειμμα από τη δουλειά σου την ώρα του lunch break μπορεί να βελτιώσει τα επίπεδα της ενέργειάς σου γενικά.

Είτε πρόκειται για ένα σύντομο περπάτημα είτε για μεσημεριανό έξω από το γραφείο, πάρε λίγη ώρα να κινητοποιηθείς μακριά από την οθόνη του υπολογιστή σου. Εκείνα τα emails που σε απασχολούν μπορούν να περιμένουν για λίγα λεπτά.


Πηγή: greatist.com

Eπιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου