Οι yogis καλό είναι να κάνουν focus σε εύκολα προγράμματα running, ενώ οι runners από την άλλη πλευρά να επιλέγουν λιγότερο έντονα μαθήματα yoga!”

Η yoga είναι μια φανταστική ολοκληρωμένη φυσική δραστηριότητα για τους runners. Αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη της μυικής δύναμης, την ελαστικότητα, την ισορροπία, η οποία μπορεί να σου μειώσει τον κίνδυνο των τραυματισμών, επίσης σε βοηθά να βελτιώσεις την πνευματική σου κατάσταση και να αποκτήσεις τις σωστές αναπνοές που χρειάζονται για το τρέξιμο. Ακόμη το τρέξιμο είναι μια υπέροχη συμπληρωματική άσκηση για τους λάτρεις της yoga καθώς ενισχύει την καλή κατάσταση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος.

Training για yogis που θέλουν να τρέχουν

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να πετύχεις την ενδυνάμωση σε ένα πρόγραμμα yoga. Aν είσαι yogi που ψάχνει να κάνει training για τρέξιμο σε έναν μεγάλο αγώνα όπως είναι ο ημιμαραθώνιος ή ο μαραθώνιος, τότε ακολούθησε τους παρακάτω κανόνες.

1.Συμπεριέλαβε τρία υψηλής έντασης μαθήματα κάθε εβδομάδα. Παραδείγματα τέτοιων μαθημάτων είναι το Vinyasa flow, Power yoga, Ashatanga, Batiste. Μάθε περισσότερα σχετικά με τα διαφορετικά είδη μαθημάτων yoga και για τα πλεονεκτήματα για τους δρομείς.

2. Κάνε τέτοιου είδους μαθήματα yoga καταβάλλοντας σκληρή προσπάθεια και αφοσίωση όπως σε ένα πρόγραμμα ταχύτητας για έναν δρομέα.

3. Συμπεριέλαβε τρία εβδομαδιαία τρεξίματα στο πρόγραμμα training που έχεις. Καθώς η yoga απαιτεί υψηλή προσπάθεια, είναι προτιμότερο να ισορροπήσεις το πρόγραμμά σου με ένα εύκολο δρομικό πλάνο όλες τις φορές.

Συμπεριέλαβε τουλάχιστον μια ολόκληρη μέρα πλήρους ξεκούρασης στο πλάνο σου. Είναι εντάξει αν κάνεις κάποιες ήπιες ασκήσεις για την ελαστικότητα σου ή κάποια προγράμματα μυικής ενδυνάμωσης με τη βοήθεια ενός foam roller, αλλά κράτα μια μέρα ώστε να επιτρέψεις στο σώμα σου να επανέλθει από τις απαιτήσεις των ασκήσεων που έκανες.

Training plans για yogis που θέλουν να τρέξουν:

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα εβδομαδιαίας προπόνησης:

Δευτέρα: Power yoga

Tρίτη: 40 με 60 λεπτά run

Τετάρτη: Power yoga

Πέμπτη: 40 με 60 λεπτά run

Παρασκευή: Power yoga

Σάββατο: Long, εύκολο run

Κυριακή: Ξεκούραση ή ένα Εύκολο Yin-based yoga και foam rolling

Training plans για runners που θέλουν να κάνουν περισσότερη yoga:

Για τους runners που θέλουν να εξασκηθούν περισσότερο μέσα από τη yoga, είναι προτιμότερο να συμμετέχουν σε μαθήματα yoga που εστιάζουν στην ισορροπία και τη σταθερότητα (Hatha-style classes) και για αποκατάσταση (Yin ή Restorative yoga).

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα εβδομαδιαίας προπόνησης:

Δευτέρα: Ένα εύκολο χαμηλού tempo workout

Tρίτη: Hatha yoga

Τετάρτη:  Workout υψηλής ταχύτητας με διαλειμματικές ασκήσεις

Πέμπτη: Μέρα ξεκούρασης

Παρασκευή: Ένα μικρής διάρκειας, εύκολο run

Σάββατο: Ένα μεγάλης διάρκειας, εύκολο run

Kυριακή: Yin ή Restorative yoga

Η yoga μπορεί να γίνει η βασική άσκηση που θα εστιάσεις ή μέρος ενός συνολικού project. Όποιον τρόπον και αν επιλέξεις θα βελτιώσεις την εμφάνιση σου και θα θα βοηθηθείς να τρέχεις δυνατότερα περισσότερα χλμ.


Πηγή: runnersworld.com

Eπιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου