Κάποιες στιγμές μπορεί να νιώθεις ότι δεν θα αναρρώσεις… ποτέ μετά από γρίπη. Βήχας, φτέρνισμα πυρετός, πόνοι στο κορμί μπορούν να σε ρίξουν και να σε κρατήσουν μακριά από μαθήματα και δουλειά, και γενικά η ζωή σου γίνεται δύσκολη.

Η γρίπη είναι στην πλειοψηφία ακίνδυνη, αλλά μπορεί να αποδειχθεί και δυνητικά επικίνδυνη. Με άλλα λόγια, δεν είναι κάτι το οποίο θες να έχεις για πολύ καιρό. Οι ειδικοί λοιπόν δίνουν οδηγίες για το πώς ακριβώς μπορείς να πατήσεις και πάλι στα πόδια σου, ξεκινώντας με το να κόψεις τις παρακάτω 7 συνήθειες.

1.Πιέζεις τον εαυτό σου!

Αν θες να ξεμπερδέψεις γρήγορα, πρέπει να επιτρέψεις στον εαυτό σου να ξεκουραστεί. ”Όπως ακριβώς αυτοί που σηκώνουν βάρη χρειάζονται μια μέρα off για να επιτρέψουν στους μύες τους να αποκατασταθούν και να μεγαλώσουν, έτσι και το σώμα όταν αρρωσταίνει χρειάζεται χρόνο για να ξεκουραστεί,” λέει ο Aaron Milstone, MD, Επιδημιολόγος και Καθηγητής Παιδιατρικής στο Johns Hopkins University School of Medicine.

“Είναι πιθανό, αν δε δώσεις στον εαυτό σου το χρόνο να ξεκουραστεί, να χρειαστεί λίγο παραπάνω διάστημα για να μπορέσεις να νιώσεις καλύτερα.”

2.Δεν παίρνεις αντιγριπικό φάρμακο!

Το αντιγριπικό φάρμακο μπορεί να σε βοηθήσει να εμποδίσεις τη γρίπη καθώς και να μειώσεις τα συμπτώματα αν ήδη έχεις κολλήσει τον ιό.

”Υπάρχουν όλο και περισσότερες μελέτες που δείχνουν ότι θα μειώσεις τη σοβαρότητα, που σημαίνει ότι αν κρυώσεις θα περάσεις την πιο ήπια φάση”, λέει ο Dr. Milstone.

Ενώ θα νιώθεις ήδη άρρωστος, ίσως να μη διαρκέσει πολλές μέρες ή να μη νιώθεις τόσο άρρωστος ώστε να μη μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι σου.

3. Γυμνάζεσαι υπερβολικά στο γυμναστήριο!

Αυτή είναι η μόνη φορά που δεν είναι καλή ιδέα να ”χτυπηθείς” σ’ ένα bootcamp class. “Όταν είσαι άρρωστος, το σώμα σου χρειάζεται συγκεκριμένο ποσοστό ενέργειας” λέει η Dr. Greenblatt.

Μπορείς να συνεχίσεις να ασκείσαι αν σε κάνει να νιώσεις υγιής. Απλά πχ περπάτησε αντί να πας για τρέξιμο. Μην κάνεις το σώμα σου να κουράζεται ενώ παλεύει με τον ιό.

“Το τρέξιμο χρειάζεται πολλές θερμίδες, τις οποίες έχεις ανάγκη για να παλέψεις ενάντια στη γρίπη. Μπορείς όμως να συνεχίσεις να ασκείσαι αν αυτό σε κάνει να νιώθεις πιο υγιής.

4.Δεν πίνεις αρκετό νερό!

Το να διατηρείσαι ενυδατωμένος σε βοηθάει να αποβάλλεις τις λεπτές βλένες και περιορίζει τη ρινική συμφόρηση.

”Αν έχεις γρίπη, ο στόχος είναι να βγάλεις τον ιό από μέσα σου, κάτι που το σώμα το κάνει χρησιμοποιώντας μεθόδους αυτοκαθαρισμού των αεραγωγών δια μέσου του λαιμού και των πνευμόνων” λέει ο Paul A. Offit, MD, Διευθυντής του Vaccine Education Center στο Children’s Hospital της Φιλαδέλφεια, Καθηγητής Παιδιατρικής και Εμβολιασμού στο Perelman School of Medicine στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. “Αυτό δουλεύει καλύτερα όταν φυσάς τη μύτη σου και αποβάλλεις υγρά.”

Η Dr. Greenblatt εξηγεί ότι η αφυδάτωση μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες. ”Η αφυδάτωση ξεκινά εμποδίζοντας να καθαρίσουν αυτιά, μύτη και λαιμός,” λέει. Τα μικρά φλέγματα που κολλάνε μέσα σου προδιαθέτουν για πόνο στα αυτιά, ρινική συμφόρηση και πόνο στο λαιμό. Επιπρόσθετα η αφυδάτωση θα σε εμποδίσει από τον αποτελεσματικό καθαρισμό των μικροβίων που συσσωρεύονται, έτσι θα νιώθεις περισσότερο πόνο και δυσφορία και η ανάρρωση σου θα αργεί.”

5. Δεν δίνεις την απαραίτητη σημασία στον ύπνο!

Μπορεί να δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς καθώς εξασθενεί το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Είναι γεγονός, ότι οι άνθρωποι τυπικά χρειάζονται περισσότερο ύπνο για να τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τον ιό. ”Κοιμήσου τόσο όσο σου ζητάει το σώμα σου”, λέει ο Dr. Milstone.

Εκτός αν γενικότερα κοιμάσαι υπερβολικά πολύ (το οποίο θα μπορούσε και να χειροτερεύσει την κατάσταση) ”δεν υπάρχει υπερβολικά πολύς ύπνος όταν είσαι άρρωστος,” εξηγεί.

Η Dr. Greenblatt προτείνει τη χρήση αφυγραντήρα που θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις τους αεραγωγούς σου καθαρούς και θα μειώσει τα συμπτώματα.

”Οι περισσότερες ασθένειες που παράγουν βήχα μπορούν να αντιμετωπιστούν με τον ύπνο,” λέει. ” Για να μπορέσεις να κρατήσεις αυτές τις εκκρίσεις κάτω από έλεγχο, βοηθάει πραγματικά να παραμένεις ενυδατωμένος.”

6. Κάπνισμα!

”Οτιδήποτε σου ανακόπτει την ικανότητα των πνευμόνων σου να καθαρίσουν από σωματίδια, όπως το κάπνισμα, κάνει δυσκολότερη την αποκατάσταση από μια γρίπη, λέει ο Dr. Offit.

Επιπρόσθετα, το να εισπνέεις οτιδήποτε που θα μπορούσε επίσης να βλάψει τους πνεύμονες σου μπορεί να χειροτερεύσει τα συμπτώματα της γρίπης. Δεν αξίζει.

7.Δεν επισκέπτεσαι το γιατρό σου!

”Αν πραγματικά δε νιώθεις καλά και είσαι ανήσυχος, καλό θα ήταν να πας στο γιατρό σου και να κάνεις ένα check-up, γιατί αν έχεις γρίπη, θα σου δώσει τις κατάλληλες οδηγίες για να νιώσεις καλύτερα,” λέει ο Dr. Milstone.

Η Dr. Greenblatt συμφωνεί ότι αν πάρεις τα αντιγριπικά φάρμακα το πρώτο 48ώρο της ασθένειας, θα μικρύνουν τη διάρκεια και τα συμπτώματα της γρίπης.

“Επίσης: αν ζεις με συγκάτοικους ή με οικογένεια, αυτά τα φάρμακα θα μειώσουν την επίδραση του ιού, έτσι θα είναι λιγότερο πιθανό να την εξαπλώσεις σε άλλους,” εξηγεί.

Το να παίρνεις μόνος σου φάρμακα για να διώξεις τον πυρετό και το κρύωμα, οι ειδικοί συμφωνούν ότι δε βοηθάει να αναρρώσεις γρηγορότερα.

“Η παρακεταμόλη και η ιβουπροφαίνη θα μειώνουν τον πυρετό και θα σε κάνουν να νιώσεις καλύτερα, αλλά δεν πρόκειται να βοηθήσουν το σώμα σου να διώξει τον ιό γρηγορότερα — και το ίδιο ισχύει για το βήχα και το κρύωμα λέει ο Dr. Milstone. ” Μπορεί να βοηθήσουν τα συμπτώματα σου, αλλά δε σε προστατεύουν απαραίτητα από τον ιό.”


Πηγή: popsugar.com

Επιμέλεια: Αμαλία Χατζηλάμπρου